مصطفی قیاسی و ارشک محبی در کشتی آزاد و شاهین بداغی در کشتی فرنگی راهی دیدار فینال تورنمنت بلغارستان شدند اما امیرمحمد یزدانی از رسیدن به فینال بازماند.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه رقابت های چهار وزن نخست کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف در صوفیه بلغارستان، در کشتی آزاد مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند اما امیرمحمد یزدانی با شکست مقابل حریفی از میزبان از رسیدن به فینال بازماند. 

در کشتی فرنگی نیز شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد، امیرمحمد یزدانی در دور نخست ۱۰ بر ۰ کالویان آتاناسوف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۰ کنستانتین چیریلوف از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل رمضان رمضان اف از بلغارستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی برای کسب مدال برنز فردا(جمعه) به میدان می رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم مصطفی قیاسی پس از استراحت در دور نخست، ۱۳ بر ۸ مقابل چابا ویدا از مجارستان پیروز شد. وی سپس ۱۰ بر ۲ اخسربک گولایف از اسلواکی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قیاسی در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر ۰ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در فینال به مصاف دوین اسکاتزا از آمریکا می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۰ بوگومیل بونیف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۰ اولین روسیف از بلغارستان را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. محبی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۰ از سد تاتسویا شیرای دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن گذشت و قاطعانه به فینال رسید. وی برای کسب مدال طلا مقابل احمد باتایف از بلغارستان مبارزه می کند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی نیز شاهین بداغی پس از استراحت در دور اول، ۸ بر ۰ فلورین کوزما از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یوگا کاسوگای از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بداغی در دیدار فینال به مصاف کنستانتین استاس از بلغارستان می رود.

مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق فردا شب جمعه برگزار می شود.