نازنین فاطمه عبدیان رکورد دار دوی ۴۰۰ متر با مانع نوجوانان درباره عملکردش در سال گذشته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش مرور نیوز، در جریان چهارمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در کویت، نازنین فاطمه عیدیان در ۴۰۰ متر با مانع با ثبت زمان ۱:۰۱.۰۳ دقیقه قهرمان شد، رکورد ملی رده سنی نوجوانان را شکست و اولین مدال طلا در بخش دختران را کسب کرد و این برای نخستین بار است که در تاریخ دو و میدانی در بخش بانوان به مدال طلای آسیا دست یافته‌ایم. تیم ایران تا کنون در هیچ یک از رده‌های سنی در بخش بانوان مدال طلا کسب نکرده است.  

به بهانه سال جدید مصاحبه‌ای با عبدیان رکورد دار دوی ۴۰۰ متر با مانع در بخش جوانان داشتیم که از نظر خواهیم گذراند.  

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟  

نازنین فاطمه عیدیان، دونده ماده ۴۰۰ متر و ۴۰۰ متر بامانع کشورمان، رکورد دار ۴۰۰ متر نوجوانان هستم و در مسابقات نوروزگاه، مقام سوم را کسب کردم.

 

چطور وارد دو و میدانی  شدید؟

از طریق مسابقات آموزش و پرورش منطقه آغاز شد و تست معلم ورزش شروع حضور من را رقم زد. سال اول در مسابقات منطقه رفتم، اما ادامه ندادم. دوباره سال بعد شرکت کردم  که از طرف استان تهران با من تماسی گرفته شد و گفتند به تهران بروم و تست بدهم تا در مسابقات دانش آموزی کشوری شرکت کنم. اما متاسفانه آماده نبودم و رد شدم تا اینکه یک ماه بعد از آن در مسابقات استعداد‌های برتر کشوری شرکت کردم و آنجا مقام هفتم صد متر با مانع را کسب کردم. زندگی به همین منوال می‌گذشت و من آن طور که باید حرفه‌ای تمرین نمی‌کردم، اما از ۲ سال پیش به بعد بود که دیگر تصمیم گرفتم به صورت حرفه‌ای کار خودرا شروع کنم و نزد آقای روغنی دویدن را جدی‌تر دنبال کردم. ابتدا همان صد متر با مانع را تمرین کردیم، اما خب ایشان  طی رکوردگیری‌ای که در داخل سالن از من داشتند، به این نتیجه رسیدند که بهتر است در ماده ۴۰۰ متر با مانع بدوم تا موانع کمتری به سوی موفقیت در مسیرم وجود داشته باشد و استارت قهرمانی از آن لحظه آغاز شد.

 

بهترین و بدترین خاطره شما در سالی که گذشت چه بود؟

بهترین خاطره من قطعا همان مدال طلای آسیا بود که اولین مدال طلای بانوان در این ماده شد، چون تا کنون چنین چیزی را نداشتیم و خوشحالی و ذوقی که داشتم قابل توصیف نبود. بدترین خاطره ام نیز مسابقات بزرگسالان بود که مقام  دوم را کسب کردم و فکر می‌کردم در تایم خیلی خوبی دویده باشم، اما بعد متوجه شدم که از انتظارات خود، فاصله گرفته بودم.

 

دو و میدانی کشورمان چه چیزی کم دارد؟

ما در استان تهران خداراشکر مربیان خوبی داریم، اما در شهرستان‌ها تعداد کمی از مربیان حاضر هستند و اصلا در برخی رشته‌ها مربی خانم وجود ندارد که دختران بخواهند حرفه‌ای تمرین کنند. در تهران، اما مربیان خیلی خوبی مثل خانم نقی زاده، کلهر و توکلی داریم. اگر مربیان بیشتری به دو و میدانی معرفی شوند، قطعا استعداد‌های بیشتری نیز خواهیم داشت. ما در مجموعه آفتاب انقلاب تمرین می‌کنیم و امسال در آنجا، آقای کاظمی واقعا رسیدگی می‌کنند و شاید پیش‌تر خیلی خوب نبود، اما اکنون، پیست تارتان مرمت شده و مجموعه آفتاب انقلاب روز به روز بهتر می‌شود.

 

شده از ادامه دادن دست بکشید و خسته شوید؟

آنطور ادمی نیستم که پشیمان شوم. وقتی چیزی را شروع می‌کنم، باید تا آخر آن جلو بروم و حتی اگر در مسیر خسته هم بشوم، باعث نمی‌شود که از خود بپرسم که چرا این مسیر را آمده ام یا از آن پشیمان شوم.

 

برنامه شما برای سال جدید چیست؟

در  سال ۱۴۰۲مسابقات خیلی مهمی از جمله مسابقات دانش آموزان و جوانان آسیا را داریم که امیدوارم در هر ۲ مسابقه و ماده به چیزی که می‌خواهم برسم. تمریناتمان را نیز ادامه می‌دهیم و امیدوارم سال آینده رکورد‌های مد نظرم در جوانان و بزرگسالان را ثبت کنم.