۵ فرنگی کار ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا با شکست رقبای خود راهی دیدار فینال شدند.

به گزارش مرور نیوز، در جریان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در قزاقستان، پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، امین‌کاویانی نژاد در ۷۷، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین‌ میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با شکست تمامی رقبای خود راهی فینال شدند. 

در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز بعد از ظهر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف روپین از هند می رود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. 

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد، در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نورسلطان تورسینوف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. 

هدایت تیم ایران را حسن رنگرز برعهده دارد که پس از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد جانشین محمد بنا شده است.