ناصر علیزاده با کسب پیروزی در فینال مسابقات قزاقستان علاوه بر آنکه سومین طلای آسیایی خودش و سومین طلای روز اول مسابقات را برای ایران به دست آورد، برای سومین بار نیز حریف قزاقستانی را مغلوب کرد.

به گزارش مرور نیوز، چهارمین فینال روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز با برتری نماینده ایران به پایان رسید.

در حالی که پیش از برگزاری فینال 87 کیلوگرم، پویا دادمرز و ایمان محمدی در دو وزن 55 و 63 کیلوگرم با شکست حریفان هندی و ازبک به مدال طلا رسیدند و امین کاویانی‌نژاد هم به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در فینال مقابل آکژول محموداف قرقیزستانی حاضر نشد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد، چهارمین فینال پنج وزن اول در آستانه قزاقستان در شرایطی به انجام رسید که حریف ناصر علیزاده کشتی‌گیری از تیم میزبان بود که قبلاً دو بار مقابل علیزاده تن به شکست داده بود.

ناصر علیزاده که در دور اول استراحت کرده و پس از آن یک - یک ماساتو سومی از ژاپن و  7 بر 2 سونیل کومار از هند را شکست داده بود، در فینال با ارائه مبارزه‌ای کم‌اشتباه  با امتیاز عالی 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را شکست داد تا مقابل این کشتی‌گیر قزاق هت‌تریک کرده و برای سومین بار شکستش دهد.

نکته جالب دیگر اینکه این سومین طلای روز اول کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود و همچنین ناصر علیزاده برای سومین سال متوالی قهرمان آسیا شد.

امین میرزازاده آخرین کشتی‌گیر ایران در روز اول است که مبارزه فینال سنگین وزن را مقابل حریف چینی برگزار می‌کند.