وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که در مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ مسئولیتی از این وزارتخانه سلب نشده است.

به گزارش مرور نیوز، سیدحمید سجادی امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به صورت تلفنی جوابگوی مشکلات و درخواست‌های مردم بود. در این جلسه علاوه بر پاسخگویی برخط وزیر ورزش و جوانان گزارش ارزیابی عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه ارتباطات مردمی در دولت سیزدهم ارائه شد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با هواداران استقلال نیز صحبتی داشته است، گفت: از روز گذشته چند خبر خوب عنوان شد و تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در یک، دو هفته اخیر انجام شد که نتیجه آن روز گذشته به بار نشست.‌ امیدواریم اخبار خوبی در پی داشته باشد و از فرصت باقی مانده استفاده کنیم و حق این باشگاه را بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال مبنی بر موضع سازمان خصوصی‌سازی برای تعیین هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: در رابطه با هیئت مدیره مشورتی با ما نشده ولی جلسه‌ای امروز با حضور معاونانم برگزار می‌شود که نظرات وزارت ورزش را می‌گویند. مصلحت می‌دانیم برای انتخاب هیئت مدیره با مشورت جلو برویم. وقتی دو باشگاه در حال واگذاری هستند در هیئت مدیره تخصص‌های مختلفی نیاز است، مثلاً باید یک یا دو نفر در هیئت مدیره باشند که اطلاعات روز را داشته باشند و از این قضایا استفاده کرده و ایده‌ای بدهند.

وی افزود: اینکه حق از وزارت ورزش سلب شود، چیزی به ما مکتوب داده نشده است. روحیه من مشورتی است و هر جایی می‌خواهم سرپرست منصوب کنم با چند نفر امین مشورت می‌کنم. برای اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس علاقه‌مند هستم که مشورت کنم و هیچ اشکالی ندارد نظرات تخصصی داده شود.

سجادی درخصوص مشکل بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم این موضوع را برطرف کنیم. همکاری تیمی است و اگر خاطرتان باشد در مرحله اول واگذاری که ۱۰ درصد بود بابت آن تشکر کردم. کار جهادی بود که آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیگیری کردند. کار ارزشمندی صورت گرفت که دستور ریاست جمهوری و معاون اول بود. کار تیمی بود که دولت می‌خواست انجام دهد و از این سد عبور کردیم.

وی عنوان کرد: باور کنید خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان می‌گفتند مگر می‌شود این اتفاق بیفتد. حتی در صداوسیما برخی جملات ما را زیر سؤال بردند و می‌گفتند چطور وزیر می‌گوید این اتفاق می‌افتد. سر راه هر مانعی باشد با کار فکری برمی‌داریم. خصوصی‌سازی را قبول داریم و پذیرفته‌ایم یک تیم هستیم. برخی مواقع از یک صحبت و ۴ جمله صحبت‌هایی را استخراج و تحریف می‌کنند که باعث سوء تفاهم می‌شود ولی ما نباید گول بخوریم. ما دولت هستیم و باید اندازه دولت کار کنیم و تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: از نهایت وقت باقیمانده استفاده می‌کنیم تا نحوه خصوصی‌سازی این دو باشگاه به نحو احسن انجام شود. از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که تمام تلاش‌ خودشان را کرده‌ و از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی تشکر می‌کنم. مردم از این انتخاب خوشحال شدند و هماهنگ کار می‌کنند.

سجادی ادامه داد: فدراسیون کارش را انجام می‌دهد و خدا را شکر زاویه‌ای با وزارت ورزش ندارد و خیلی همسو و بهتر از گذشته پیش می‌رود. جاهایی نکاتی شاید پیش بیاید ولی کارها خوب انجام می‌شود. ما با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد هماهنگ هستیم. امروز قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با معاونان وزارت ورزش جلسه خواهند داشت و این جلسه نیز خوب خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: استحکام، عملیات عمرانی، پله‌ها، سکوها و ... ورزشگاه آزادی از چندی پیش آغاز شده است. دوست داشتم با حضور در آنجا به آنها خدا قوت بگویم و از نزدیک بازدید کرده و سرعت کار را ببینم.

سجادی تصریح کرد: درخصوص استقرار بانوان کارها در حال انجام شدن است. قرار است استادیوم آزادی به عنوان نمونه در کل کشور معرفی و فضایی مناسبی برای بانوان، دسترسی‌های‌شان، پارک خودروهای‌شان، تردد با وسایل عمومی و ...در نظر گرفته شود. به صورت ویژه روی استادیوم آزادی کار می‌کنیم تا از آن ایده بگیریم. دستوری برای ما آمد و روی چشم گذاشتیم و به فوریت به دیدن ورزشگاه آزادی رفتیم.