سرمربی تیم ملی کره جنوبی گفت: جاه‌طلبی‌های بازیکنان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به حضور در مرحله نیمه‌نهایی ختم نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، یورگن کلینزمن  در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و اردن اظهار داشت: از حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بسیار بسیار هیجان‌زده هستیم. به اردن تبریک می‌گویم که به این مرحله رسیدند. ما با هم همگروه بودیم و حضور دو تیم در نیمه‌نهایی نشان می‌دهد گروهی بسیار قدرتمند داشتیم.

وی با تمجید از همتای خود در دیدار فردا خاطرنشان کرد: سرمربی اردن با این تیم فوق‌العاده کار کرده، اما می‌خواهیم فراتر از نیمه‌نهایی برویم. تشنه موفقیت هستیم و آمادگی لازم را داریم. می‌دانیم بازی بسیار دشواری داریم و از روحیه مثبتی بهره می‌بریم. راه زیادی پیموده‌ایم و تلاش می‌کنیم به فینال رقابت‌ها صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی درباره عملکرد موفقیت‌آمیز تیمش در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: من به گذشته نگاه نمی‌کنم و در گذشته زندگی نمی‌کنم. به سرمربیگری تیم کره افتخار می‌کنم و برای اولین بار تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را به دست می‌آورم. این اولین دوره حضور من در این رقابت‌هاست و به نظرم تجربه‌ای فوق‌العاده است.

کلینزمن با بیان اینکه تمام دانش و تجربه خودش را به بازیکنانش منتقل کرده، گفت: تاکنون بازی به بازی پیش رفتیم و باور داریم می‌توانیم موفق باشیم. اردن تیمی بسیار خوب است و آماده بازی هستیم. من از هر ثانیه حضور در جام ملت‌های آسیا لذت می‌برم.

وی در مورد اینکه کره‌ای‌ها تاکنون تیم‌های بزرگی، چون عربستان و استرالیا را حذف کرده، عنوان کرد: اینکه چه تیم‌هایی را حذف کرده‌ایم و هر مسئله‌ای که تمرکز ما را از دیدار با اردن از بین می‌برد، اهمیتی برای ما ندارد. بازیکنان باتجربه‌ای داریم که انگیزه بالایی دارند تا به فینال برسند.

سرمربی کره جنوبی در ادامه تصریح کرد: آن‌ها خانواده و فرزندان خود را به قطر آورده‌اند و ما آرامش لازم را داریم. با تیم بسیار قدرتمندی بازی می‌کنیم که اعتماد به نفس خوبی دارد. ممکن است بازی به وقت اضافه یا ضربات پنالتی برود و ما برای هر سناریویی آماده هستیم.

کلینزمن در پاسخ به این پرسش که آیا ترجیح می‌دهد در فینال مقابل ایران صف‌آرایی کند یا قطر، اظهار داشت: پیش از فینال و فکر کردن به این مسابقه کار‌های زیادی داریم که باید انجام بدهیم!

وی در مورد فشاری که برای قهرمانی کره جنوبی بر تیمش وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در هر تورنمنت، انتظاراتی وجود دارد که شما به آن می‌گویید فشار. تحمل این انتظارات در آغاز رقابت‌ها برای هر تیمی سخت است. با این حال بر مبنای شرایط مسابقات و نتایج تیم، این انتظارات به اعتماد به نفس تبدیل می‌شود.

سرمربی کره جنوبی با اشاره به شرایط آلبی‌سلسته در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: سال گذشته آرژانتین در همان بازی اول به‌خاطر این فشار‌ها شکست خورد و به‌خاطر همین مسئله کمی عصبی بود، اما رفته رفته پیشرفت کرد و در نهایت قهرمان شد. این یک فرآیند است.

کلینزمن در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: شما باید یکی دو بازی را پشت سر بگذارید و بعد اعتماد به نفس می‌گیرید. همانند شرایطی که برای ما ایجاد شد. ما چند درام را پشت سر گذاشتیم و اعتماد به نفس گرفتیم. حالا می‌گویند ما می‌توانیم چنین کاری (قهرمانی آسیا) کنیم و به اتفاقی مثبت تبدیل می‌شود. این مانند یک ماراتن است که به انتهای آن نزدیک شده‌ایم.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی برای موفقیت وجود دارد، عنوان کرد: ما از روز ۲۶ دسامبر کار‌های بدنی خودمان را آغاز کردیم و آماده مسابقات شدیم. دو مصدوم داریم و امیدوارم آن‌ها برای این بازی آماده باشند. شرایط فیزیکی و ذهنی بازیکنان اهمیت زیادی دارد؛ چون آن‌ها مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شوند و نتیجه را تعیین می‌کنند.

سرمربی کره جنوبی با اشاره به مدیریت خودش بر این تیم گفت: فوق‌العاده است که یک کشور از شما حمایت می‌کنند و همه هیجان‌زده هستند. ما همه قطعات یک پازل را کنار هم قرار می‌دهیم. شغل ما مربیان این است که همه چیز را کنار هم بیاوریم و کاری کنیم تا بازیکنان باور کنند کاری را که می‌توانند، انجام بدهند.

کلینزمن با تمجید مجدد از تیم ملی اردن اظهار داشت: بهترین عملکردی که می‌توانیم به نمایش بگذاریم، ارائه بازی خودمان است. بازی این تیم مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی بود. ما نباید اجازه بدهیم آن‌ها گل بزنند. باید در بهترین شرایطِ خودمان باشیم تا گل نخوریم و بازی همیشگی خودمان را ارائه کنیم. اردن بازیکنان ویژه‌ای دارد که بسیار توانا هستند.