تیم ملی هاکی سالنی کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شد و جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۵ را به دست آورد.

به گزارش مرور نیوز، ملی‌پوشان هاکی سالنی ایران امروز شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳، در فینال مسابقات قهرمانی آسیا ، مقابل تیم مالزی با نتیجه ۷ بر یک دست یافت و مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.

هاکی بازان کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات، مقابل تیم‌های سنگاپور، تایلند، تاجیکستان و قزاقستان پیروز شدند و برابر مالزی به نتیجه تساوی دست پیدا کردند.


تیم ملی هاکی سالنی کشورمان توانست با این قهرمانی، جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۵ را به‌دست آورد. ایران با کسب ۹ عنوان قهرمانی از ۱۰ دوره برگزاری این رویداد، عنوان پرافتخارترین تیم هاکی سالنی آسیا را یدک می‌کشد.

مدال‌ها و کاپ تیم‌های برتر رقابت‌ها توسط دکتر بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی ایران و رئیس هاکی داخل سالن آسیا اهدا شد. قدیمی اعلام کرد فدراسیون هاکی جام قهرمانی خود را به روح شهدای راه خدمت آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور مردمی و هیأت همراه ایشان، تقدیم می‌کند.

بهرام قدیمی تاکید کرد با برنامه ریزی هدفمند و عملیاتی مدون و با کادر فنی کامل با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و هیأت‌های استانی و برگزاری اردوهای باکیفیت بتوانیم در جام جهانی کرواسی مقام سومی خود در جهان را ارتقا دهیم.


در دیدار رده بندی، قزاقستان با شکست تایلند مقام سوم رقابت‌ها را کسب کرد و تایلند در جایگاه چهارم ایستاد.