چند روز پیش خبری مبنی بر خرابی تله کابین دیزین منتشر شد که رسانه ها به آن پرداختند. جالب اینجاست که رسانه بی بی سی فارسی اعلام کرده 18 نفر مصدوم شدند در صورتی که همین خبر را رییس هلال احمر تکذیب کرده است.

حمیدرضا تفته نایب رییس فدراسیون اسکی و رییس پیست در این خصوص به خبرنگار مرور نیوز گفت: اینکه گفته بودند آتش نشانی آمده بود و یا 18 نفر مصدوم شدند کذب است زیرا اگر این طور شده بود هلال احمر و ستاد بحران باید خبر را تایید می کردند در صورتی که اصلا اینطور نبود. در طول 40 سال گذشته بیش از 10 بار این اتفاق برای پیست های مختلف افتاده است اما نمی دانم چرا فقط برای دیزین را در بوق و کرنا می کنند، آن هم اخبار غلط! متاسفانه یکی از روزنامه ها خبری را منتشر کرد که این اخبار بیشتر جنبه ی تبلیغاتی برای پیست مجاور بود تا خبر گیر افتادن افراد در تله کابین که این نشان می دهد با قصد و غرض پیش رفتند.

وی در ادامه افزود: من همان روز به همراه رییس فدراسیون برای افتتاحیه اسنو پارک  و اسنو مبیل در پیست بودم و از نزدیک نظاره می کردم که وضعیت افرادی که در کابین ها گیر افتادند به چه صورت است به جز یک نفر بقیه در کابین ها ماندند تا دستگاه ها درست شد حتی همان نفر هم برای اعتراض نیامد زیرا امداد رسانی خیلی خوب انجام شد.

تفته در مورد گیر افتادن در تله کابین و اینکه آیا باز هم ممکن است پیش بیاید خاطر نشان ساخت: سال گذشته توسعه و تجهیزات بیش از یک میلیارد برای تعویض دکل ها هزینه کرد که سبب شد پیست امسال هم بتواند بی دردسر کار کند اما از آنجایی که حادثه خبر نمی دهد این اتفاق جزئی پیش آمد. مشابه این اتفاق قبلا در اتریش برای خود من پیش آمده بود کشوری که در رشته اسکی صاحب عنوان است و پیست های حرفه ای دارد. همین که  این پیست توانسته به استانداردهای لازم نزدیک شود  یک امتیاز بیشتر در برابر پیست های دیگر است.

نایب رییس سابق فدراسیون اسکی در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد که از سازمان توسعه و تجهیزات ورزشی تشکر کنم که علی رغم این همه مشکلات تجهیزات دیزین را درست کرده تا از تعطیلی این فصل جلو گیری کند  و همچنین از رسانه های داخلی خواهش می کنم که اخبار را به درستی پوشش دهند تا رسانه ضد انقلاب نتواند اخبار اشتباه منتشر کند.