رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران که برای همکارهای مشترک به جمهوری دومینیکن سفر کرده بود، با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک این کشور دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  فدراسیون وزنه‌برداری، علی مرادی در این سفر ضمن دیدار با دانیلو دیاس، وزیر ورزش جمهوری دومینیکن، لوییس مخیا اویدو، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری دومینیکن و ویلیام اوزانا، رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری پان امریکن)، نشست صمیمانه‌ای را با آن‌ها برای همکاری بیش‌تر در عرصه وزنه‌برداری داشت.

در این نشست، ابتدا نحوه تعامل، همکاری و گسترش وزنه‌برداری کشور جمهوری دومینیکن، قاره پان امریکن و فدراسیون وزنه‌برداری ایران مطرح شد که منجر به تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری شد.

 در جلسه علی مرادی با مسوولان ورزش کشور جمهوری دومینیکن، وضعیت نامطلوب و از دست رفتن اعتبار ورزش وزنه‌برداری در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفت. سپس اعلام آمادگی نمایندگان وزنه‌برداری ایران برای کاندیداتوری در پیکره و بدنه اصلی مدیریتی فدراسیون جهانی به منظور کمک به آن نهاد ورزشی بین‌المللی المپیکی از سوی علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان مطرح شد که طرف مقابل ضمن استقبال از این موضوع، برنامه‌های کلی مدیریتی را از ریاست فدراسیون ایران درخواست کردند.

برنامه‌های کلی بدین شرح اعلام شد:

١- توسعه وزنه‌برداری با توجه به خرد جمعی و تقسیم مسوولیت‌های اجرایی و حمایت از توانمندی‌های نیروی انسانی پنج قاره.

٢- شفاف‌سازی مالی و کنترل دوپینگ در سطح جهان که در نهایت منجر به بازگشت شخصیت و اعتبار این ورزش المپیکی درسطح بین‌المللی شود.

٣ - نظارت و توزیع امکانات در بین قاره‌ها و کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای مستعد.

در پایان این نشست، مسوولان مذکور  از کاندیداتوری علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران به عنوان ریاست یا دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ابراز خرسندی کردند.