رئیس انجمن تیراندازی با کمان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را معیار انتخاب و گزینش بازیکنان جهت دعوت به اردوی تیم ملی دانست.

به گزارش مرور نیوز، مجید کهتری با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشور تیراندازی با کمان پس از سال‌ها برگزار می‌شود گفت: این رقابت‌ها پس از سال‌ها با حضور کمانداران 15 استان از 8 تا 11 اسفندماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می‌شود و بازیکنانی که بخواهند در اردوی تیم ملی شرکت کنند باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند.

وی افزود: بازیکنانی که حرفه‌ای فکر می‌کنند در مسابقات شرکت می‌کنند و ملاک ما هم برای گزینش تیم ملی حضور در این رقابت‌هاست. غایبان در این مسابقات هم باید دلیل موجه و قانع کننده‌ای داشته باشد.

رئیس انجمن تیراندازی با کمان همچنین در توضیح رکوردهایی که برای ورود به تیم ملی در نظر گرفته است، گفت: کماندارانی که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند باید رکوردهای خوبی ثبت کرده و عملکرد قابل قبولی داشته باشند، چون معیار ما برای ورود به اردوی انتخابی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور نیست بلکه رکوردهای آنها تعیین کننده است. تعداد کمانداران دعوت شده به اردوی آمادگی نیز مشخص نیست.

کهتری با اشاره به رقابت‌های جهانی تیراندازی با کمان که مهم‌ترین رویداد این رشته است، گفت: این مسابقات مهم‌ترین میدانی است که برای تیم ملی در نظر گرفته‌ایم. این مسابقات از تاریخ بیستم شهریورماه در کشور چین آغاز می‌شود و اردوهای آمادگی نیز از سال آینده شروع خواهد شد و مسابقاتی که در این مدت انجام شود جنبه تدارکاتی دارد.

اعزام مدال آوران تنیس روی میز به پاراآسیایی جوانان

مهدی آرمندنیا، رئیس انجمن تنیس روی میز فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: بازیکنانی که شانس کسب مدال دارند یا در اولویت هستند به بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام می‌شوند. جوانان مستعد در مسابقات قهرمانی کشور شناسایی شدند. آنها عملکرد خوبی داشتند و زنگ خطر را برای بازیکنان رده سنی بزرگسال به صدا درآورند.

وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور بعد از 4 سال برگزار شد و در اکثر کلاس‌ها، جوانان حضور داشتند. سیاست‌های انجمن و فدراسیون در کنار هم باعث عملکرد خوب بازیکنان رده سنی نوجوانان و جوانان شد. بسیاری از بازیکنان رده سنی بزرگسالان در کلاس‌های دهگانه نتوانستند براحتی به مراحل یک هشتم، یک چهارم نهایی و فینال صعود کنند. در بخش نشسته نیز جوانان در کنار بزرگسالان رقابت کردند و مسابقات یکدیگر را دیدند که این امر، هم زنگ خطری برای بزرگسالان بود و هم جایگزین بازیکنان بزرگسال را معرفی کرد.

آرمندنیا با اشاره به استعدادیابی بازیکنان تنیس روی میز گفت: انجمن تنیس روی میز سعی می‌کند در کنار استعدادیابی، اختلاف فاکتورهای تاثیرگذار بازیکنان مبتدی و پیشرفته را بیشتر و تاثیرگذارتر ببیند، چراکه می‌تواند نفرات برتر کلاس‌های دهگانه را با نفرات مبتدی مقایسه کند. همچنین با اقدام کمیته آموزش در کنار شناسایی فاکتورهای تاثیرگذار به استعدادیابی و پیشرفت بازیکنان تنیس روی میز کمک موثری می‌شود.

وی درباره نحوه گزینش و راهیابی بازیکنان به اردوی تیم ملی افزود: نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور کلاس‌های دهگانه به اردو دعوت می‌شوند همچنین در برخی کلاس‌ها که 2 بازیکن قوی رقابت کرده و موفق به کسب مقامی نشده باشند و برخی بازیکنان نیز به صورت انتصابی به اردو راه می‌یابند.