سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران به نبود تیم بزرگسالان در جام فجر پاسخ داد و گفت: الان زمانی نیست که بخواهیم ملی‌پوشان را تحت فشار قرار دهیم و فرصت خوبی است که تیم جوانان در این مسابقات شرکت کند.

به گزارش مرور نیوز، سجاد انوشیروانی در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری ایران بیان کرد: وضعیت ملی‌پوشان خوب است. بعد از فینال لیگ برتر تمرین‌های سنگینی را شروع کردیم و می‌خواهیم تا پایان اسفند به ملی‌پوشان فشار بیشتری بیاوریم تا قبل از تعطیلات نوروز به هدفی که داریم برسیم.

او ادامه داد: در این میان تنها مشکلات مالی ما را اذیت می‌کند. خواهشی که از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم این است که بودجه لازم را برای فدراسیون تامین کنند تا بتوانیم فارغ از مشکلات با انگیزه بالاتر برای مسابقه‌ها تمرین کنیم.

او در مورد نبود کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی گفت: او خودش تصمیم گرفت که در اردو حضور پیدا نکند و ما او را باز هم دعوت می‌کنیم و اگر بیاید با آغوش باز او را می‌پذیریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به امید خدا بتواند قهرمانی‌ها خود را تکرار کند.

انوشیروانی درباره بهداد سلیمی نیز گفت: بهداد هنوز به زمان نیاز دارد تا به آمادگی صددرصد برسد. برنامه‌ریزی ما این بود که تا یک ماه و نیم آینده او را به اوج برسانیم اما با توجه به اینکه دو وزنه‌بردار فوق‌سنگین ذوب‌آهن آسیب دیده بودند و به وجود بهداد سلیمی نیاز داشتند او نیز به یاری تیم شتافت و با توجه به اینکه زانویش متورم بود برنامه‌ای چیدیم تا دو حرکت بزند.

سرمربی تیم ملی در مورد انتقادهایی که نسبت به نبود تیم بزرگسالان در جام فجر می‌شود تصریح کرد: در اولین دوره جام فجر ما با تمام توان شرکت کردیم و تمام ستاره‌های ایران نیز حضور داشتند اما الان زمانی نیست که بخواهیم وزنه‌برداران خود را تحت فشار بگذاریم. ما دوست داریم که ملی‌پوشان در میدان‌های بزرگ مخصوصا در رقابت‌هایی که ایران میزبان آن است با تمام توان شرکت کنند اما با رایزنی که داشتیم تصمیم بر این شد یک تیم از استان خوزستان شرکت کند و تیم ملی جوانان هم با تمام توان و به صورت کامل در مسابقه‌های جام فجر وزنه بزند. به هر حال آن‌ها جویای نام هستند و مسابقه‌های جام فجر بهترین فرصتی است که در آن شرکت کنند. با توجه به اینکه در یک سال دو بار مسابقه جام فجر برگزار شد بنابراین بهتر است که در دومین دوره تیم جوانان شرکت داشته باشد.