سمنان-سرمربی تیم ملی ووشوی ایران بابیان اینکه این تیم از آمادگی بسیار بالایی برای حضور در رقابت های بین المللی برخوردار است،گفت:۳۴ووشوکار ایرانی در ششمین دوره مسابقات جام پارس حضور دارند.

به گزارش مرور نیوز، حسین اوجاقی پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشوی جام پارس به میزبانی سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه علارغم بالا بودن سطح رقابت در این دوره از مسابقات تیم ملی ایران از آمادگی کامل برخوردار است، ابراز داشت: در این دوره از رقابت ها 34 ووشوکار دارای عنوان قهرمانی و لیگ برتر رده بزرگسالان کشور حضور دارند که با ۱۳۴ ووشو کار از 13 تیم خارجی رقابت می کنند که امیدواریم با توجه به میزبانی ما بتوانیم در این دوره از مسابقات پرچم ایران را به احتزاز درآوریم.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در وزن های ۵۵+، ۶۰+، ۶۵+، ۷۰+، ۷۵+، ۸۰+، ۸۵+، ۹۰+ و ۹۵+ کیلوگرم برگزار می شود، افزود: آیین وزن کشی پیش از ظهر امروز انجام شد که در بخش ساندا 60 ووشوکار روی باسکول رفتند .

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران با بیان اینکه سال 96برای ووشو بسیار پر شور خواهد بود، ابراز داشت: بعد از اتمام ششمین دوره مسابقات بین اللملی ووشوی سمنان، مسابقات کشورهای اسلامی که در باکوی آذربایجان اواخر اردیبهشت‌ماه، آغاز اردوی آمادگی تیم ملی برای مسابقات جهانی ووشو، رقابت‌های یونیورسیاد در تایوان مختص دانشجویان، مسابقات کازان روسیه و مسابقات جوانان آسیا که در کره جنوبی برگزار می شود به عنوان مهمترین رویدادهای رقابتی ووشو در سال پیش رو خواهد بود.

اوجاقی به رقابت های جهانی روسیه به عنوان مهم ترین رقابت بین المللی برای ووشو ایران اشاره و تصریح کرد: برای حضور در این دوره از رقابت ها هشت مرحله اردوی آمادگی برای تیم ملی منظور شده است که امیدواریم با همت و تلاش ورزشکاران دلاور ایران بتوانیم در این مسابقات نیز حائز عناوین قهرمانی باشیم.

وی افزود: در رقابت‌های کشورهای اسلامی تنها رشته ساندای مردان برگزار می‌شود و در این رقابت ها خانم ها حضور ندارند که باید گفت برای حضور در این رقابت ها شش وزن ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۵، 70 و 75 کیلو گرم به ترتیب معین حاجی زاده، مهدی محمدی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری، سعید فاضلی و یزدان میرزایی حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران با اشاره به میزبانی خوب سمنان در ششمین دوره رقابت های بین المللی جام پارس، ابراز داشت: این استان از پتانسیل بسیار مطلوبی برای برگزاری مسابقات بین المللی برخوردار است که امیدواریم این میزبانی در آینده نیز تداوم داشته باشد و شاهد قهرمانی تیم ایران در رقابت های بین المللی باشیم.