تارنمای ای اف سی در گزارشی از آخرین دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، آمارهایی از عملکرد موفقیت آمیز ستارگان فوتبال آسیا در هفته آخر مسابقات ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017 آسیا پس از شش دور، روز چهارشنبه با شناخته شدن چهره 16 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید.
در آخرین هفته رقابتها سرنوشت هشت سهمیه باقیمانده مرحله حذفی مشخص شد.
دو هفته تا آغاز مرحله حذفی باقی مانده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا،‌ آمار جالب هفته نهایی این مسابقات را منتشر کرد.
****جادوی مهدی طارمی
مهدی طارمی دومین هت تریک خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. او با شش گل در صدر جدول گلزنان این مرحله ایستاد تا تیم استقلال با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه ای صعود کند.
.
***تمرین شوت
محمد السیاری 9 شوت به سمت دروازه حریف انجام داد، اما فقط یک گل این بازیکن التعاون به ثمر رسید و این تیم عربستانی بدنبال شکست برابر استقلال، از گردونه رقابت ها کنار رفت.

***بهترین رفتار
پنالتی الکسون برای شانگهای اس آی پی جی برابر وسترن سیدنی واندررز، تنها ضربه پنالتی هفته جاری بود. در مدت 16 مسابقه، 419 خطا رخ داد که آمار خوبی محسوب می شود.

***لمس توپ
ریوتا اوشیما بازیکن تیم کاوازاکی فرونتاله در این هفته 172 بار لمس توپ داشت که بالاترین آمار در رقابتهای این هفته محسوب می شود. او در دیدار برابر استرن اسی با 151 پاس موفق، آمار خوبی از خود برجای گذاشت.

***گل به خودی
سه گل به خودی در آخرین هفته مسابقات مرحله گروهی اتفاق افتاد. دروازه بانان بریزبن روور و لوکوموتیو ممکن است خود را به علت دریافت گل مقصر بدانند. چیکو فلوریس بازیکن لخویا نیز در دیدار مقابل الفتح دروازه خودی را گشود.

*** پلاینوم با شهامت
واتانا پلاینوم با 12 توپ ربایی در دیدار موانگ تونگ یونایتد تایلند برابر کاشیما آنتلرز ژاپن بیشترین توپ ربایی را هفته پایانی مسابقات مرحله گروهی داشت. این هافبک با بیش از 34 توپ ربایی در این مرحله در صدر ایستاده است.

دستان امن
مهدی رحمتی دروازه بان استقلال، دروازه تیم خود را هشت بار در دیدار برابر التعاون نجات داد که بیشترین تعداد گل های گرفته شده در بین 32 دروازه بان آسیا در این هفته بود. این در حالی است که ماجد ناصر دروازه بان الاهلی امارات همه شش توپ پرتاب شده به سوی دروازه خود را مهار کرد تا تیم او با نتیجه 4 بر صفر برابر لوکوموتیو به برتری برسد.

***سوپر سروش
سروش رفیعی با وجود اینکه 68 دقیقه در آخرین هفته مسابقات بازی کرد،‌ 16 بار در نبرد پیروز شد. او همچنین در دیدار پرسپولیس برابر الوحده اولین گل تیمش را به ثمر رساند تا پرسپولیس با نتیجه چهار بر دو به یک هشتم نهایی صعود کند.

****سانتر عالی
تیم آدلاید یونایتد در دیدار برابر جیانگسو اف سی، 41 سانتر انجام داد. هر چند تیم استرالیایی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت.
در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، 13 گل از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسید که 5 گل بیشتر از هفته قبل تر بود.
تیم های استقلال تهران، پرسپولیس و استقلال خوزستان از ایران موفق شدند به مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابتها صعود کنند. مرحله حذفی از اول خرداد ماه آغاز می شود.