کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک دردیدار با دبیرکل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی(ISSF) خواستار قرار گرفتن این فدراسیون در زیر مجموعه کمیته بین المللی المپیک (IOC) شد.

به گزارش مرور نیوز، چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، که عصر یکشنبه در باکو انجام شد ، هاشمی ضمن قدردانی از فعالیت و تلاش های مجدانه امیر عبدالله بن عبدالعزیز به صورت کتبی و شفاهی خواستار تحت پوشش قرار گرفتن این رقابت ها از سوی کمیته بین المللی المپیک شد.
هاشمی در این دیدار اظهار داشت: یکی از مواردی که تاکنون از این مهم جلوگیری کرده تاکید کمیته بین المللی و منشور المپیک بر برگزاری بازی هایی بدور از تبعیض فرهنگ، نژاد و دین است اما بررسی های ما نشان می دهد که بازی ها و فدراسیون های دیگری با این ویژگی ها از سوی IOC به رسمیت شناخته شده و زیرمجموعه و تحت حمایت این کمیته بین المللی قرار دارند.
رئیس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه این جلسه با ارائه مستندات و نامه به رئیس ISSF رسما خواستار پیگیری این موضوع شد وادامه داد: نمونه بارز این موضوع 'فدراسیون بین المللی ورزش کاتولیک' است که به طور کاملا رسمی زیر مجموعه کمیته بین المللی المپیک اقدام به برپایی بازی هایی تحت همین عنوان می کند.
هاشمی افزود: بنابراین بر این باورم با توجه به تعداد کشورهای تحت مجموعه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین قدرت و اعتبار شخص امیر عبدالله بن عبدالعزیز و فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی می تواند برنامه های حساب شده و منسجم و پیگیری به این مهم دست یافت.
در ادامه نشست، فیصل عبدالعزیز الناصر دبیرکل ISSF نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد قول تحویل نامه به شاهزاده بن عبدالعزیز و پیگیری برای تحقق این خواست را داد و ابراز امیدواری کرد با اتحاد کشورهای اسلامی بتوان این موضوع را سریع تر به نتیجه رساند.
چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی که از 22 اردیبهشت ماه آغاز شده است ، امروز پس از 11 روز رقابت فشرده در 22 رشته ورزشی به کار خود پایان می دهد.
کاروان ورزشی ایران با 31 ورزشکار زن و 127 مرد در این رقابت ها شرکت کرد و در 20 رشته ورزشی به رقابت با حریفان پرداختند و هم اکنون با کسب 90 مدال در جایگاه سوم این رقابت ها قرار دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **9250 ** 1701
خبرنگار : گلی سفید زاده* انتشار: حمید قدیمی