به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، انتخابات کمیسیون ورزشکاران حداکثر تا سه ماه دیگر برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان بعد از اتمام شصت و ششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص مصوبات این نشست اظهار داشت: بحث های مختلفی در این نشست مطرح شد که مهمترین موضوع بحث برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک بعنوان یکی از حساسترین و فعالترین کمیسیوهای این کمیته و حتی کمیته بین المللی المپیک (IOC) بود.

وی از تائید اساسنامه این کمیسیون توسط IOC خبر داد و افزود: خوشبختانه پس از چند بار بررسی و اصلاح و ارسال، اساسنامه تنظیم شده کمیسیون ورزشکاران مورد تائید کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت و حال طبق آن باید تا حداکثر سه ماه آینده انتخابات این کمیسیون را بر اساس مفاد این اساسنامه برگزار کنیم.

هاشمی تصریح کرد: در اولین فرصت دبیرخانه انتخابات کمیسیون را تشکیل داده و شرایط و ضوابط برگزاری انتخابات و همچنین کاندیداتوری ورزشکاران را به فدراسیون ها و ورزشکاران واجد شرایط رسما اعلام می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: اعضای این کمیسیون که طی انتخاباتی کاملا آزاد و توسط خود ورزشکاران انتخاب خواهند شد به مدت چهار سال در این کمیسیون فعالیت داشته و به بررسی مطالبات و درخواستهای ورزشکاران می پردازند.