وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید با روحیه ای مجاهدانه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب گام برداشته است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری این استان، افزود: راهبردهای اقتصاد مقاومتی اسفند ماه سال 1392 به دولت یازدهم ابلاغ شد و فعالیت دولت نیز از ابتدای سال 1393 در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کلید خورد.
وی ادامه داد: شناخت و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی در تمام نقاط کشور در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و با توجه به وجود تحریم ها و تهدید های دشمنان پیش از مقوله برجام، موفقیت های چشمگیری در این خصوص حاصل شد.
وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایط نامناسبی از جمله کاهش نرخ ارز، افزایش روزانه نرخ تورم، بیکاری و ورشکستگی صنایع مادر تخصصی، زمام امور را در دست گرفت اما راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان چراغ راه خود انتخاب کرد و بخش قابل توجهی از تنگناها در مدت کمتر از چهار سال مرتفع شد.
وی اضافه کرد: پس از تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه موسوم به 1+5 و موفقیت در برجام تهدیدها و تحریم های اقتصادی نیز لغو شد و سیل سرمایه گذران خارجی در همه استان های کشور به راه افتاد که تا به امروز قراردادهای اقتصادی بسیاری با کشور های مختلف جهان منعقد و بسیاری نیز فعالیت خود را در کشور آغاز کرده اند.
سلطانی فر بیان کرد: به گفته ریاست جمهوری وقت فرانسه در سال 1394، گروه موسوم به 1+5 برای حمله نظامی به ایران به توافق رسیده بودند و تنها بر سر زمان حمله نظامی اختلاف نظر داشتند اما دولت یازدهم با تکیه بر فرهنگ منطق و گفتمان تدبیر، موفق به حل این مشکل به عنوان بزرگترین پرونده سیاسی جهان شد.
وی افزود: نسخه شفا بخش اقتصادی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی و موفقیت در حل مشکلات بین المللی در مقوله برجام برگ برنده دولت یازدهم است چرا که این 2 نسخه لغو تحریم ها و توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشتند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: عزم ملی در حل بحران های اقتصادی کشور جزم شده و در صورت حمایت استانداران و فرمانداران در شناسایی نقاط قوت اقتصادی محل خدمت خود و استقبال از سرمایه گذاران خارجی می توان تا چهار سال آینده کشور را به سرمنزل مطلوب اقتصادی هدایت کرد.
وی در ادامه سخنان خود ورزش قهرمانی را عامل معرفی ظرفیت ها و مدیریت قدرتمند هر کشوری دانست و گفت: صحنه های ورزشی در رقابت های بین المللی بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ ها، نظام ها و ایدئو لوژی های هر ملت است که برخی از کشورهای جهان از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.
سلطانی فر افزود: وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم نیز به دنبال تقویت زیرساخت های ورزش قهرمانی و کشف استعدادهای ورزشی برای حضور در رقابت های بین المللی است چرا که تنها در این صورت هم می توانیم فرهنگ والای انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم و هم با کسب مدال های رنگارنگ سهمی در ورزش جهان داشته باشیم.
وی گفت: استانداران، فرمانداران و حتی دهیاران وظیفه دارند با کشف استعدادهای ورزشی محل خدمت وزارت ورزش را در کسب موفقیت های مختلف در میادین ورزشی حمایت کنند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استعدادهای ورزشی ارزشمندی در نقاط روستایی، مرزی و محروم کشور وجود دارند که به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی قادر به معرفی و حضور در میادین ملی را ندارند بنابراین وزارت ورزش و جوانان با انعقاد تفاهم نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اقدام به راه اندازی خانه ورزش روستایی کرده تا از این طریق استعدادهای ورزشی روستایی به مراکز استان ها معرفی و نسبت به شکوفا سازی آنها اقدام شود.
وی اضافه کرد: ساخت زمین مینی فوتبال در مناطق روستایی نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته که هم اکنون 250 زمین در استان بوشهر، 140 زمین در خوزستان و 140 زمین در استان فارس با مشارکت دهیاری ها، شهرداری ها و صنایع این استان ها به بهره برداری رسیده است.
سلطانی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه توسعه ورزش تنها راه مقابله با انواع آسیب های اجتماعی در جامعه است، حمایت از ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و منابع قابل توجهی برای توسعه این مهم تخصیص داده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور بانوان در میادین ورزشی اشاره کرد و گفت: مدیران استانی و شهرستانی باید حمایت از ورزش بانوان را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت معرفی چهره های شاخص ورزشی بدون شک در میادین ملی و بین المللی از این افراد استفاده می شود.
وزیر ورزش و جوانان افزود: بانوان ورزشکار در المپیک ریو ثابت کردند که می توانند پا به پای مردان برای ورزش کشور افتخارآفرینی کنند و وزارت ورزش و جوانان نیز برای حمایت از بانوان ورزشکار برنامه های ویژه ای تدوین کرده است.

موفقیت های سیاست دولت یازدهم در استان مرکزی
استاندار مرکزی نیز گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید در این استان در بخش های مختلف از جمله صنعت و اقتصاد پاسخ داده شده است
محمود زمانی قمی افزود: در راستای سرمایه گذاری خارجی گام های بلندی در دولت یازدهم در این استان برداشته شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه های تاریخ، تمدن، فرهنگ، صنعت و کشاورزی دارای استعدادهای بالایی است.
استاندار مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه مفاخر از جایگاه بالایی برخوردار است و بسیاری از مفاخر این استان متعلق به کشور و بلکه فراتر از مرزها و بشریت دارند.
زمانی قمی عنوان کرد: دولت ها باید توجه جدی به مفاخر این استان داشته باشند زیرا در راس این مفاخر حضر امام خمینی (ره) شخصیت بی نظیر در 100 سال گذشته است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در بحث مفاخر این استان وارد شد و زادگاه امیرکبیر در روستای هزاوه بازسازی و آماده بهره برداری است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تاثیر صنعت این استان در حوزه اقتصادی ایران انکارناپذیر است و خوشه های صنعتی فراوانی در استان مرکزی وجود دارد.
زمانی قمی گفت: دولت تدبیر و امید از زمان فعالیت خود تاکنون در 2 بخش حل و فصل مسائل خارجی در سطوح بین المللی و به فرجام پرونده سیاسی ایران به موفقیت تاریخی قابل قبولی دست یافته است.
وی اظهار کرد: استان مرکزی در سال جاری سیاست های منطقی و دقیقی به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی به کار گرفته و تاکنون 52 نشست اقتصاد مقاومتی در این استان برگزار شده است.
استاندار مرکزی افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سیطره اصل اقتصاد مقاومتی در این استان به روستاها کشیده شده و تاکنون اقدام های موثری در راستای اشتغال های خرد و توجه به پتانسیل های روستایی در این استان صورت گرفته است.
زمانی قمی عنوان کرد: این استان دارای سه هزار واحد صنعتی در گرایش های گوناگون است که هنوز مشکلات در برخی از این واحدها وجود دارد و ادعا نمی کنیم تمام مشکلات رفع شده اما ادعا می کنیم که مسیر درست را در پیش گرفته ایم.
وی تصریح کرد: استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را در سال گذشته به دست آورد و هر چند نرخ بیکاری در شهرستان های اراک و خمین بالاتر از هفت و سه دهم درصد است اما برای کاهش این نرخ در 2 شهرستان باید گام های جدی تری برداشته شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی این استان به لحاظ مساعدت برای فضای کسب و کار جایگاه دوم کشور را داراست.
زمانی قمی بیان کرد: مجموع درآمدهای مالیاتی این استان از 22 هزار میلیارد ریال در سال 92 به 90 هزار میلیارد ریال در سال 95 رسیده است.
وی گفت: تقاضا برای سرمایه گذاری در استان مرکزی با اقبال روبروست و از سال 92 تا سال 95، 129 پروانه بهره برداری معدن در این استان صادر شده و 99 درصد پیش بینی های اشتغال روستایی تعیین شده توسط نهاد ریاست جمهوری در استان مرکزی محقق شده است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: پارسال این استان 730 میلیون دلار صادرات و 293 میلیون دلار واردات داشته که واردات آن بیشتر در حوزه تجهیزات صنعتی و لوازم مورد نیاز برای بازسازی و بهسازی صنایع بوده که به عنوان ضرورت انجام شده است.
وی تصریح کرد: در سه ماه اول امسال نیز 250 میلیون دلار صادرات و 91 میلیون دلار واردات به این استان انجام شده است.
استاندار مرکزی افزود: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از 135 هزار تن در سال 92 به 370 هزار تن در سال 95 افزایش یافته و در این مدت بخش کشاورزی استان با تحولات زیادی همراه بوده است.
زمانی قمی در خصوص بخش ورزش استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است و 22 تیم در لیگ برتر و 70 هزار ورزشکار سازمان یافته حکایت از این امر دارد.
استاندار مرکزی بیان کرد: پروژه های سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی هشت طرح بوده که در این راستا 46 میلیارد ریال جذب شده است.
زمانی قمی یادآور شد: 110 طرح ورزشی نیمه کاره در استان مرکزی وجود دارد که توجه به آنها امری ضروری است.
وی گفت: نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی از اتحاد و همدلی ویژه ای برخوردارند که این مهم یک نقطه قوت برای استان مرکزی محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست مشترک گفت: استان مرکزی جایگاه ویژه ای در ورزش دارد و در کنار این مهم نیازمند نگاه ویژه به این بخش نیز است.
محمدرضا منصوری افزود: بحث ارزش افزوده تنها راه برای توسعه ورزش است و 27 صدم درصد از ارزش افزوده به ورزش این استان وارده شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی دارای تعدادی طرح های ورزشی نیمه کاره است که انتظار است به زودی تعیین تکلیف و به نتیجه رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: 110 پروژه نیمه کاره ورزشی در نقاط مختلف این استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از اعتبارات این پروژه ها از اعتبارات ملی است.
عابد حقدادی افزود: راه اندازی خانه جوان یکی از مهمترین خواسته های جوانان استان مرکزی و شهرستان اراک است که انتظار می رود وزارت ورزش و جوانان و استانداری مرکزی همکاری لازم را برای تعیین زمین و تامین اعتبارات ساخت و تجهیز این خانه با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.
نشست صمیمی با سمن ها و روسای هیات های ورزشی، دیدار با نماینده ولی فقیه استان مرکزی و بازدید از طرح های ورزشی نیمه کاره اراک از دیگر برنامه های وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به این شهرستان است.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 نفر واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.