نویسنده کتاب "مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال" گفت: کتاب مبانی و نظم مقررات فدراسیون فوتبال کتابی است که مقررات فوتبالی را به‌طور مفصل تشریح کرده است، این در حالی است که تاکنون چنین کتابی در کشور تألیف نشده است.

به گزارش مرور نیوز، سید مجتبی طباطبایی امروز(چهارشنبه) در حاشیه آیین رونمایی از کتاب "مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال" جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این کتاب می‌تواند برای همه افرادی که درگیر مباحث حقوقی فوتبال و فوتسال هستند کاربرد داشته باشد چراکه مقررات این فدراسیون به سهولت و آسانی در دسترس آن‌ها قرار خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در این کتاب ترجمه‌ای از اساس‌نامه فیفا سال 2016 میلادی، مقررات نقل و انتقالات 2014 میلاد و مبانی حقوقی سال 2015 میلادی فیفا ترجمه شده است، افزود: قبلاً صرفاً ترجمه مقررات را داشته‌ایم که به همراه آن اساس‌نامه و آیین‌نامه فیفا نیز وجود داشت، اما همه این مباحث تغییر کرده و به روز شده‌اند.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: تاکنون در ایران کسی در خصوص مقررات فوتبالی تألیف نداشته است و ترجمه کتابی هم دیده نشده است، البته باید بدانیم که در باب حقوق ورزشی، همچنین موضوعات مدنی، کیفری و دادگاه تألیفاتی داشته‌ایم.

طباطبایی تصریح کرد: پس از نشر کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال و زمانی که در دسترس عموم قرار گرفت از نظرات صاحبان فن استفاده خواهیم کرد که در جلد دوم اشکالات تصحیح یا اینکه در چاپ مجدد همین جلد تصحیح خواهد شد.

نویسنده کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال بابیان اینکه این کتاب بر اساس بررسی مقررات فیفا نوشته‌شده است، اظهار کرد: به هیچ عنوان آنچه در فیفا و فدراسیون فوتبال با نام قانون وجود دارد درست نیست بلکه قانون متعلق به مجلس شورای اسلامی و مصوب این قوه از کشور است و آنچه فیفا و فدراسیون دارند مقررات است و فقط هم برای خانواده فوتبال لازم‌الاجرا است.

این وکیل پایه یک دادگستری بابیان اینکه در مباحث حقوقی همواره اختلاف نظر وجود دارد،گفت: اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انتقاداتی را وارد کند که درست باشد قطعاً می‌پذیریم و از پیشنهادات آن‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

طباطبایی تصریح کرد: اینکه فیفا مدام اصرار دارد که مباحث فوتبالی خارج از مباحث دولتی و باید در دل خانواده فوتبال حل شود یک بخشی از آن به همین مقررات فیفا باز می‌گردد که آن‌ها معتقد هستند مقررات فیفا در خانواده فوتبال لازم‌الاجرا است.