سریعترین دونده 10 سال اخیر جهان در آخرین رقابت خود نتوانست به تاریخ سازی خود ادامه دهد.

به گزارش مرور نیوز، دونده ای که در 10 سال اخیر تمامی مدال های طلا در دوی 100 متر جهان و المپیک را از آن خود کرده بود، در گام آخر نتوانست به اقتدار خود ادامه دهد و قهرمانی را به رقیب آمریکایی اش واگذار کرد.
دونده 31 ساله جاماییکایی که از المپیک 2008 به رکوردشکنی پرداخت و توانست رکوردهای دوی 100 متر و 200 متر جهان و المپیک را بارها جابجا کند، در بهترین مسابقه خود 100 متر را در 9 ثانیه و 58 صدم ثانیه دویده است، رکوردی که بعید به نظر می رسد به این زودی شکسته شود.
او 10 سال مداوم تا سال 2017 به عنوان قهرمان 3 دوره المپیک و چند دوره قهرمانی جهان خودش را معرفی کرد و خیلی زود تصمیم به خداحافظی گرفت اما در شرایطی که همگان تصور یک خداحافظی باشکوه برای پلنگ آمریکایی را داشتند، او در گام آخر به سکوی سومی جهان سقوط کرد تا قهرمان نشدن را هم تجربه کند.
این دونده جاماییکایی اعلام کرده شاید تا 10 سال دیگر هم کسی پیدا نشود که رکورد فوق العاده او در 100 متر و 200 متر را جابجا کند.
گاتلین کیست؟

 


جاستین گاتلین آمریکایی و 35 ساله که بعد از مدتها از زیر سایه بولت بیرون بیاید،‌ قبل از ورود او به این عرصه قهرمانی در دوی 100 متر المپیک و جهان را تجربه کرده بود. این دونده باتجربه آمریکایی که با ثبت زمان نه چندان خارق العاده ۹.۹۲ روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد، شاید وقت خداحافظی اش فرا رسیده اما کنار رفتن اسطوره جاماییکایی به او انگیزه داده است که بار دیگر به کار خود ادامه دهد و قهرمانی های بیشتری را هم کسب کند. برای گاتلین خیلی تلخ بود که بعد از قهرمانی در المپیک 2004 و مسابقات جهانی 2005 دونده ای روی کار بیاید که 10 سال او را در حسرت کسب مدال طلا بگذارد و دائما برای مدال نقره تلاش کند. این موضوع باورش برای خود گاتلین هم سخت است: «آیا واقعیت دارد؟ بالاخره قهرمان جهان شدم؟ این کار را به خاطر خودم، خانواده‌ام، مربی‌ام و کشورم انجام دادم.»