تیم ملی فوتبال ایران با اینکه 40 دقیقه با یار کمتر مقابل کره جنوبی بازی کرد، اما موفق شد مقابل این تیم به نتیجه تساوی برسد.

به گزارش مرور نیوز، در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی روسیه، دو تیم ایران و کره جنوبی در شهر سئول از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف هم رفتند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران صعودش به جام‌جهانی قطعی شده اما نتیجه این بازی روی سایر تیم‌های گروه نخست رقابت‌های مقدمات جام‌جهانی منطقه آسیا، موثر است.

در نیمه نخست این دیدار، ایران بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته کره‌جنوبی بازی را در دست گرفت و یکی، دو فرصت خوب را هم به دست آورد اما در اواخر نیمه اول باز هم ایران بر بازی مسلط شد و توانست با حفظ توپ، بازی را آرام کند و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اخراج سعید عزت الهی هیچگونه خللی در بازی ایجاد نکرد

در نیمه دوم این دیدار بازی متعادلی از دو تیم ارائه شد و حملات پراکنده تیم کره جنوبی نتوانست خطر جدی‌ای روی دروازه ایران ایجاد کند. در دقیقه ۵۱ بازی در حالی که توپ روی هوا بود و سعید عزت‌اللهی به همراه کیم مین جائه بازیکن تیم فوتبال کره برای تصاحب توپ پریده بودند، در لحظه فرود روی زمین، کف پای عزت‌اللهی با سر بازیکن کره برخورد کرد که داور مسابقه این حرکت را عمدی تشخیص و به شماره شش ایران کارت قرمز نشان داد. عزت اللهی که خود نیز در این صحنه از ناحیه صورت آسیب دیده بود با ناراحتی زیاد زمین را ترک کرد تا در ادامه ایران با ۱۰ نفر به بازی ادامه دهد. حتی اخراج سعید عزت‌اللهی هم به شیوه بازی تیم ملی ایران خللی وارد نکرد تا در نهایت رکورد گل نخوردن تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه حفظ شود و حسرت پیروزی بر ایران هم توسط کره‌ای ها پا برجا بماند.

سعید عزت الهی

تغییر ترکیب ناگهانی

پس از این اتفاق کارلوس کی‌روش برای ترمیم تیمش، رضا قوچان‌نژاد را از زمین خارج کرد و به جای او علی کریمی را به زمین فرستاد. همچنین با خروج اشکان دژاگه از بازی و ورود مهدی طارمی، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را احسان حاج صفی به دست بست.

تیم ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری (روزبه چشمی ۷۶)، محد انصاری، رضا قوچان‌نژاد (علی کریمی ۵۵)، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه (مهدی طارمی ۶۳) و رامین رضاییان در این بازی به میدان رفت.

در پایان بازی و با حفظ رکورد شکست ناپذیری تیم ملی و بسته ماندن دروازه ایران، کارلوس کی‌روش یکی از شادترین مردان میدان بود وبه شیوه خاصی شادی کرد.

کی روش

کی‌روش: کره حتی مرا هم به دویدن وا داشت

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از بازی با تیم ملی فوتبال کره اظهار کرد: به هواداران متعصب و خوب تیم ملی کره‌جنوبی به خاطر بازی امروز تبریک می‌گویم. درست است که امروز شاهد یک جنگ نبودیم اما یک فوتبال زیبا را شاهد بودیم که به معنای واقعی بسیار جذاب بود. امروز، کره حتی مرا هم به دویدن وادار کرد.

کی‌روش اضافه کرد: امیدوارم جهان فوتبال به عملکرد خوب ایران که فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد احترام بگذارد و با توجه به در نظر گرفتن شرایط و امکانات لازم به این واقعیت برسد. این در حالی است که این تحسین در خانه از ما صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: شاهد اتفاقات فوق‌العاده‌ای بودیم چراکه وقتی یکی از بازیکنانمان اخراج شد، سایر بازیکنانمان کم نیاوردند و بازی خودشان را انجام دادند. به خاطر همین به همه آنها تبریک می‌گویم. بعد از بازی بسیار زیبای کره برای اولین در ۳۶ سال سابقه فوتبالی‌ام از یک بازیکن درخواست پیراهن کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که از چه بازیکنی پیراهن گرفت، گفت: من از بازیکن خوبی به نام اوسونگ درخواست پیراهن کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امروز شاهد حضور بازیکنان جوان بودیم به طوری که چند نفر برای نخستین بار برای تیم ملی بازی می‌کردند.

انتقاد کی‌روش از زمین سوریه در بازی رفت

کی‌روش به دیدار رفت تیمش با سوریه اشاره کرد و گفت: ما در یک زمین کاملا سیل‌زده و زمینی که شبیه یک استخر بود به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه رفتیم. سعی کردیم توجه مسئولان محلی و همانطور مسئولان مالزی را به این موضوع جلب کنیم اما کسی توجه نکرد. اما می‌خواهیم در خانه فوتبال خوبی ارائه بدهیم و نتیجه لازم را مقابل سوریه به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: مطمئنا بازیکنان ما در بازی مقابل سوریه هم همین‌گونه با انگیزه حاضر خواهند شد چراکه می‌خواهیم موفقیت تاریخی که به دست آوردیم را به یک پیشرفت تبدیل کنیم.