ملی پوش دوومیدانی ایران با بیان اینکه رسیدن به سکوی قهرمانی المپیک آرزویش است گفت: می خواهم در توکیو به آنچه استحقاق ایران و ایرانی است دست یابم.

 به گزارش مرور نیوز، حسن تفتیان با اشاره به اینکه طی ماه های آینده باید در دو رقابت داخل سالن شرکت کند گفت: یکی از این مسابقات در سطح آسیا برگزار می شود و دیگری قهرمانی جهان است. قرار است به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کنم و امیدوارم مثمر ثمر باشد.

وی در خصوص رقابت های آسیایی آینده گفت: هدف اصلی، حضور مقتدرانه در رقابت‌های آسیایی سال آینده است. کسب نتیجه و عنوان در این رقابت ها اهمیت زیادی برایم دارد. 

ملی‌پوش دوومیدانی ایران در خصوص مربی فرانسوی خود یادآور شد: در دوومیدانی هر فردی مربی اختصاصی دارد.  تصمیم خودم و همچنین نظر مسئولان فدراسیون دوومیدانی، ادامه همکاری با مربی فرانسوی بود. کسب دو مدال طلای آسیا و ثبت رکورد جدید ۶۰ و ۲۰۰ متر نشان می‌دهد که توانسته‌ام نتایج خوبی با این مربی بگیرم.

تفتیان درباره کمبودهای موجود برای آماده‌سازی خود افزود: بدون‌شک نمی‌توانیم خودمان را از لحاظ سخت‌افزاری و همچنین حمایتی در رده تیم‌های معتبر بین‌المللی قرار دهیم. تقریباً تمام ورزشکارانی که در چنین رشته‌هایی احتمال کسب مدال شان در رقابت‌های جهانی بسیار زیاد است، مورد حمایت مالی همه‌جانبه قرار می‌گیرند،اما به هر حال من سعی کرده‌ام خودم را با شرایط فعلی وفق دهم و نباید کتمان کنیم که در دو، سه سال اخیر پیشرفت زیادی در این زمینه داشته‌ایم.

این دونده کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه رسیدن به سکوی قهرمانی المپیک ۲۰۲۰  آرزویش است گفت: رویای هر ورزشکاری، رسیدن به طلای المپیک است، لحظه‌ای نیست که به این رؤیا فکر نکنم. می‌خواهم سقف مدال‌های ایران را بشکافم و به آنچه استحقاق ایران و ایرانی است دست یابم.