علی اکبر طاهری از سال ۹۴ به عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس تهران منصوب شد.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبرطاهری متولد 1335 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت و مدرک ام بی ای از دانشگاه انگلیس که فعالیت خود را از سال 1360 در سمت های مختلف آغاز کرد.

علی اکبر طاهری در سال 92 از سوی محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان به سمت سر پرستی باشگاه پرسپولیس منصوب شد و تا شب گذشته در این سمت فعالیت کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دوره مدیریت او عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است و تیم فوتبال پرسپولیس یک قهرمانی را با مدیریت وی کسب کرد، ضمن اینکه در سال قبل از آن نیز با تفاضل گل نسبت به استقلال خوزستان در جایگاه دوم ایستاد و در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز توانست تا مرحله نیمه پایانی حضور موفقی داشته باشد.

از تکات قابل بحث در زمان مدیریت طاهری در پرسپولیس سرپرستی غیر قانونی وی توسط وزارت ورزش و جوانان است چرا که طبق قانون دوره سرپرستی در باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی مدت زمان خاصی دارد که در مورد طاهری این موضوع رعایت نشد.

طاهری قبل از حضور در پرسپولیس مشاور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در امور اقتصادی و همچنین مدیر عامل شرکت ساپکو نیز بوده است.

البته شنیده می شود یکی از دلایلی که برای کناره گیری طاهری مطرح شده، مشکلات حل نشدنی باشگاه پرسپولیس و تلاش برخی برای بازگرداندن حامی مالی پیشین این باشگاه است.

این مسئله هم مطرح می شود که سازمان بازرسی کشور تنها تا 20 آبان به بازنشستگان برای ترک مشاغل دولتی فرصت داده و علی اکبر طاهری هم با توجه به سنش مجبور است که از سمت خود کناره گیری کند. همین مسئله هم باعث شده طاهری که نمی خواهد دنبال گرفتن مجوز بیافتد یا می داند مجوزی صادر نخواهد شد، ترجیح بدهد که پیشاپیش از سمت خود به عنوان مدیرعامل پرسپولیس کناره گیری کند.

منابع غیر رسمی حکایت از آن دارد که علی اکبر طاهری با استعفای خود می خواهد در شرایط بد مالی باشگاه پرسپولیس ، وزارت ورزش را وادار به کمک مالی تیم پرسپولیس کند.

در ضمن این چندمین بار است که طاهری در دوران مدیریت خود در پرسپولیس تصمیم به کناره گیری می گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا اینبار با استعفای طاهری از مدیر عاملی پرسپولیس از طرف وزارت ورزش و جوانان موافقت می شود.