سرمربی توپچی‌های لندن اظهار کرد تاتنهامی‌ها نباید فکر کنند می‌توانند به خوبی و بزرگی آرسنال باشند تا با این صحبت‌ها جنگ روانی داربی شمال لندن را شروع کرده باشد.

به‌ گزارش ‌مرور نیوز ‌به نقل از ساکرنت، آرسنال و تاتنهام امروز در داربی شمال لندن با قضاوت مارک کلاتنبرگ برابر هم به میدان خواهند رفت. آرسنال می‌داند با برتری در  این بازی حساس و تعیین کننده می‌تواند بالاتر از چلسی در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد. در طرف مقابل، تاتنهام در چند هفته‌ اخیر افت داشته است. شکست برابر بایر لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا آخرین بازی مائوریسیو پوچتینو قبل از بازی برابر آرسنال بوده است.

آرسن ونگر پیش از داربی شمال لندن گفت‌: هیچ وقت به تاتنهام به عنوان تیم بزرگ فکر نمی‌کنم. تفاوت زیادی بین ما و تاتنهامی‌ها وجود دارد و آن هم این است که تاتنهام هیچ وقت نمی‌تواند به ما برسد. هواداران خیلی بیشتری نسبت به تاتنهام داریم. شاید بتوان گفت‌ که بیشتر هواداران را در لندن داریم و پر هوادارترین تیم پایتخت هستیم. تا زمانی که حمایت هواداران ادامه‌ داشته باشد، آرسنال همیشه بزرگ‌تر از تاتنهام خواهد بود. البته چنین رقابت‌هایی می‌تواند باعث قدرتمندتر شدن آرسنال شود. همه چیز به کارهای خودمان بازمی‌گردد ولی در نهایت نتیجه‌ای که رقم می خورد، ماحصل 90 ‌دقیقه تلاش در مستطیل سبز است. فرق باشگاه‌های بزرگ با دیگر تیم‌ها هم همین است. باشگاه‌های بزرگ فقط به 90 دقیقه فکر نمی‌کنند بلکه به ثبات و بزرگی فکر می‌کند تا این کمک کند بازی‌های خوبی داشته باشد.

آرسن ونگر در طول 20 سالی که هدایت آرسنال بر عهده داشت، هیچ وقت توپچی‌های لندن را در جدول رده‌بندی پایین‌تر از تاتنهام ندیده است؛ حتی در فصل گذشته که تاتنهام برای قهرمانی تلاش کرد ولی در نهایت آرسنال نایب قهرمان شد و تاتنهام در رده سوم قرار گرفت.

سرمربی فرانسوی ادامه‌ داد: البته هرچقدر کیفیت دو تیم بهتر باشد، کیفیت داربی هم بهتر خواهد شد. در هر شهری چنین داربی‌هایی وجود دارد. در حال‌ حاضر شرایط دو تیم خوب است. تلاش می‌کنیم بهترین بازی چند هفته‌ اخیر خودمان را نشان بدهیم. آماده یک بازی پرفشار و سخت شدیم. بازی که با حفظ نظم و انسجام تیمی می‌توانیم، نتیجه‌ لازم را کسب کنیم.

آرسنالی‌ها بعد از قطعی کردن صعودشان در لیگ قهرمانان اروپا این فرصت را دارند تا از توقف منچسترسیتی در هفته‌ یازدهم استفاده کرده و با برتری برابر تاتنهام، 26 امتیازی شود و به صدر جدول لیگ برتر برسد.