مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش تندباد در امروز و فردا و افزایش وزش باد شمال غربی از روز دوشنبه سبب مواج شدن دریا به‌ویژه نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس در استان بوشهر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز نادر شفیعی‌خدایی با اشاره به افزایش ابر و ناپداری جوی در استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه ناپایداری جوی در استان بوشهر است.

وی از افزایش پوشش ابر، در برخی نقاط استان بوشهر بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال وزش تند باد خبرداد و گفت: با توجه به شدت ناپایداری جوی در برخی نقاط این استان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه آسمان استان بوشهر نیمه ابری، گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران است افزود: بر اساس پیش بینی‌ها در ساعاتی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد و احتمال تشکیل پدیده مه در برخی نقاط استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی جهت باد در استان بوشهر را متغیر دانست و خاطرنشان کرد: سمت باد غالبا شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تند باد، بیش از 42 کیلومتر در ساعت ارزیابی می‌شود.

وی به پیش‌بینی 24 ساعته وضعیت دریایی استان بوشهر پرداخت و افزود: جهت باد متغیر غالبا شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تند باد، بیش از 42 کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج فارس در استان بوشهر تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر 30 تا 90 سانتیمتر و در هنگام وزش تند باد به 120 سانتیمتر افزایش می‌یابد.

شفیع‌خدایی با تاکید بر پرهیز از دریاروی شناورهای کوچک و سبک به ویژه قایق‌های تفریحی گفت: وزش تندباد در امروز و فردا و افزایش وزش باد شمال غربی از روز دوشنبه و مواج شدن دریا بخصوص نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس در پی دارد.

وی بیان کرد: فردا زمان جزر اول دریا در ساعت 05:17 بامداد، مد دریا ساعت 11:49 و جزر دوم دریا ساعت 19:00 است.