رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد از بازدید 247 هزار و 961 نفر از اماکن گردشگری و تاریخی این شهرستان طی تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: حدود یک پنجم این بازدیدها از قنات جهانی قصبه صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان‌رضوی، علیرضا شناسایی در این خصوص اظهار کرد: 38 هزار و 325 مسافر نوروزی در این مدت از قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این مدت 18 هزار و 481 مسافر نوروزی در اماکن اقامتی پیش بینی شده این شهرستان شامل میهمانسرا، زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه، اقامتگاه بوم گردی و خانه معلم اسکان یافتند.

شناسایی، با اشاره به افزایش بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از آثار و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گناباد و افزایش ماندگاری اقامت در این شهر، ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی را در این زمینه بسیار مؤثر دانست.

دبیر ستاد خدمات سفر گناباد خاطرنشان کرد: 30 هزار بروشور و بسته فرهنگی در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان منتشر و بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی افزود: با هدف معرفی آثار فرهنگی و سنتی گناباد، بازارچه‌های مختلف صنایع دستی و جشنواره‌های بومی محلی در هشت روستای این شهرستان برگزار شد.

قنات قصبه گناباد با سابقه بیش از 2500 سال به عنوان قدیمی‌ترین و عظیم‌ترین قنات کشور شاهکار تمدن تاریخ بشر در تامین آب و چشم‌انداز توسعه گردشگری در این منطقه است و همچنان در تامین آب این منطقه نقش مهم دارد.