مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه اهمیت جنگل های زاگرس کمتر از دریاچه ارومیه نیست، گفت: نجات جنگل های زاگرس باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد فتحی بیرانوند عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امروز سمندر لرستانی به حمایت همه جانبه مدیران و دست اندر کاران محیط زیست بر سر سفره هفت سین نیست، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه در استان حامی محیط زیست است و همه گونه همکاری را با ما داشته است.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج و ارگان ها کمک می کنند در راستای مباحث محیط زیستی و تمام پایگاه های مقاومت در ارتباط با موضوعات فرهنگی و جلوگیری از صید و شکار کمک می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه محیط زیست چالش اول دنیا است و همه کشورها درگیر این موضوع هستند، تصریح کرد: در گذشته دور بی مهری های بسیاری به محیط زیست داشته ایم و امروز باید برای مخاطرات ایجاد شده چاره ای کنیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه ریزگردها زندگی مردم را به مخاطره انداخته اما الان باید مدیریت کنیم و کمک کنیم که در آینده در ارتباط با این مسائل مشکل بیشتری نداشته باشیم، افزود: پتانسل های بسیار بالایی در لرستان وجود دارد و 25 درصد کل تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه 1700 گونه گیاهی در لرستان وجود دارد که 170 تا از آنها اندمیک است، ادامه داد: 5 گونه جانوری اندمیک در لرستان در مجامع بین المللی ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار هکتار از جنگل های زاگرس در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: 600 هزار هکتار از جنگل های لرستان به دلیل زوال بلوط در معرض خشکیدگی و از بین رفتن است.

فتحی بیرانوند خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه اهمیت زاگرس کمتر از دریاچه ارومیه نیست، تصریح کرد: از شما می خواهیم با نفوذ و صراحت کلام خود بحث نجات جنگل های زاگرس را مطالبه عمومی کنید.

وی یادآور شد: زندگی کشور با جنگل های زاگرس و جنگل های لرستان گره خورده است.