اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی از امضای قرارداد سرمایه گذاری میان یک شرکت ایتالیایی و میراث فرهنگی استان برای احداث مجتمع های اقامتی در منطقه خورهه محلات خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از میراث فرهنگی، سید محمد حسینی اظهار داشت: براساس این قرارداد شرکت ایتالیایی سیلک رود با بهره گیری از سازه های پیش ساخته اقدام به ساخت مجتمع های اقامتی و پذیرایی، هتل های سبک و بازارچه های صنایع دستی در استان مرکزی می کند.

وی افزود: این قرارداد برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در استان مرکزی اجرا می شود که با موفقیت در آن، می توان ساخت چنین هتل ها و مجتمع هایی را در کشور شاهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: تمامی هزینه های این طرح و خرید زمین مورد نیاز توسط شرکت ایتالیایی انجام می شود و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد هماهنگی بین دستگاهی خواهد کرد تا روند صدور مجوز ساخت تسریع شود.

وی توضیح داد: با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی مقرر شده هماهنگی با دستگاه های عضو کمیسیون امور زیربنایی به منظور همکاری در این طرح با سرعت انجام شود.

حسینی بیان کرد: قرارداد امضا شده روز چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی در منطقه خورهه محلات در مساحت یک هکتار اجرایی می شود که ساخت و ترکیب سازه ها یک روز زمان می برد و برای 10 نفر اشتغالزایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: ساخت این مجتمع های اقامتی و هتل ها سابقه ای چندساله در جهان دارد اما برای نخستین بار است که در ایران منطبق با فرهنگ و آداب و رسوم کشور نیز همسان سازی فرهنگی می شود.

وی گفت: هر طرح هزینه 40 میلیارد ریالی نیاز دارد که توسط شرکت سیلک رود (از شرکت های راه ابریشم) تامین می شود و با نهایی شدن زمین و صدور مجوز می توان ظرف یک سال در کل استان مرکزی این طرح را توسعه داد.