استفاده غیر قانونی از تله سی یژ دربندسر روز پنجشنبه حادثه آفرین شد که در جریان آن یک اسکی باز از تله سی یژ سقوط کرد.

در چند روز گذشته خبرنگار مرور نیوز اخباری مبنی بر غیر امن بودن دستگاه های تله سیژ دربندسر منتشر کرد که همین امر سبب شد تا خیلی ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. این در حالی است که هفته گذشته حسن ساوه شمشکی  رئیس پیست اسکی دربندسر در گفت وگویی با مرور نیوز در واکنش به مصاحبه کیوان محبی که اعلام کرده بود برق دستگاه های دربندسر مشکل دارد به صراحت گفت: نمی دانم چرا آقای محبی چنین حرفی را زده که حدود 40 دقیقه اسکی بازان روی هوا معلق مانده بودند و در زمان قطع برق اصلا از دستگاه ها استفاده نمی شد.

وی افزود: در ساعتی که برق پیست قطع شده بود هیچ کس در محل حضور نداشت و به همین دلیل نتوانستیم از تله کابین و تله سی یژ بهره برداری کنیم. پیست اسکی دربندسر استاندارد لازم را دارد. اگراینگونه نبود مسلما ما نمی توانستیم از تله کابین و تله سی یژ استفاده کنیم.

اگر این اظهارات حسن شمشکی به عنوان مسئول صحت داشته باشد چگونه می شود پنج شنبه گذشته  یک اسکی باز از تله سیژ دربندسر آویزان  و به زمین سقوط می کند.

بر اساس نامه اداره استاندارد استان تهران به مرور نیوز ارسال کرد پیست ها قبل از داشتن استاندارد لازم نمی توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مسلم بیات درباره استاندارد پیست های تهران گفت: در پیست اسکی دربندسر تله کابین و در پیست اسکی توچال تله کابین ها و تله سی یژها به استثنا یک خط تله سی یژ، مجوز استاندارد دارند. همچنین تله سی یژ دربندسر پلمب و در حال رفع نقص ، تله سی یژ شهربازی ارم در حال رفع نقص می باشند.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، اداره استاندارد استان تهران صراحتا اعلام کرده است که هرکدام از پیست ها در صورت نداشتن استاندارد اجازه فعالیت نخواهند داشت و تا کسب این مجوز پلمب می باشند.

با توجه به موارد مذکور و همچنین مشاهدات و ویدیو های ارسالی از پیست دربندسر تله سیژ این پیست در حال فعالیت است. فعالیتی که می تواند با جان انسان بازی کند و حادثه ای دوباره در دل هموطنانمان رقم بزند.

هنوز داغ حادثه ساختمان پلاسکو از دل مردم شهید پرور کشورمان زدوده نشده است، هنوز چشمان گریان آتش نشانان در ذهن همه ما نقش بسته است. باید از اینگونه حوادث درس بگیریم و قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری پیش بینی های لازم و اقدامات پیشگیرانه که از جمله تعمیر و نگهداری امکانات درپیست های اسکی است جلوگیری کنیم.

توجه به امر ورزش و اماکن ورزشی در نشاط جامعه نقش مهمی دارد و بازسازی امکانات ورزشی اینگونه می تواند از بروز هر گونه حادثه ناگوار جلوگیری کند.