در راستای افزایش آمادگی نیروهای پلیس اتریش در جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی، پلیس این کشور رزمایش ضد تروریستی با مقیاس بسیار بزرگ را امروز (جمعه) در وین برگزار کرد.

به گزارش مرورنیوز، پاول آیدنبرگر، سخنگوی پلیس اتریش امروز در جمع خبرنگاران درباره اهداف اجرای این رزمایش گفت: به منظور آمادگی پلیس اتریش برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، شمار مأموران پلیس در سطح معابر، اماکن و ایستگاه های متروی وین افزایش یافته است. 

وی افزود: در این رزمایش قرار است 300 نیروی ویژه پلیس اتریش با نام کبری، تیم های چک و خنثی و نیروهای اورژانس و آتش نشان حضور پیدا کنند.
به گفته آیدنبرگر، این نیروها در بدترین شرایط عملیات خود را آغاز خواهند کرد تا آمادگی کامل را در صورت بروز هرگونه حمله تروریستی، داشته باشند.
این رزمایش تا فردا (شنبه) ادامه خواهد داشت.
به دنبال حمله های تروریستی داعش در فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر طی یک سال اخیر، نیروهای امنیتی در بسیاری از کشورهای اروپایی به حال آماده باش در آمده اند؛ پیشتر نیز در پی تماس تلفنی یک فرد ناشناس و تهدید به بمب گذاری در ساختمان وزارت کشور اتریش، این ساختمان برای مدتی تخلیه شد.
به گفته رئیس پلیس ایالت 'نیدر استرایش'، بررسی ها بعد از این تماس برای ردیابی فرد مورد نظر به سرعت آغاز و پس از گذشت چند ساعت، مظنون در شهرک لئوبرس دورف در بخش بادن اتریش دستگیر شد.