مقامات سومالی خبر آزادی 26 خدمه کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی پس از گذشت 5 سال اسارت را تایید کردند.

به گزارش مرور نیوز، مقامات سومالی روز یکشنبه از آزادی 26 ملوانی که حدود 5 سال پیش توسط دزدان دریایی سومالی دستگیر شده بودند خبر دادند.
منابع نزدیک به دزدان دریایی به خبرنگار «وی او ای» مستقر در منطقه گفتند: دزدان دریایی پس از دریافت 2 میلیون دلار غرامت، گروگان‌ها را آزاد کردند.
وزیر بنادر سومالی بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد آزادی گروگان‌ها و پرداخت غرامت اظهار داشت: تنها می‌توانم خبر آزادی این خدمه را تایید کنم.
بر اساس این گزارش، خدمه این کشتی ربوده شده افرادی از کشورهای کامبوج, چین , اندونزی , فیلیپین, تایوان و ویتنام هستند.
گفتنی است؛ دزدان دریایی سومالی کشتی با پرچم عمان را مارس سال 2012 و در فاصله 65 مایل دریایی جنوب «سیشل» ربودند.
این کشتی یک سال پس از ربوده شدن غرق شد و خدمه به ساحل منتقل شدند و زندگی سختی را هنگام اسارت داشتند.
کمیته حمایت سازمان ملل از گروگان‌ها، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از خبر آزادی خدمه این کشتی خیلی خوشحالیم. آنها صحیح و سالم به ماموران «گالمادوگ» بازگردانده شدند و با هواپیماهای کمیته بشردوستانه سازمان ملل به کشورهای خود بازخواهند گشت.
این بیانیه اضافه می کند: متاسفانه از مجموع 29 خدمه دستگیر شده یکی از آنها در طول ربودن کشتی کشته شده، دو نفر دیگر در طول اسارت بیمار شدند و 26 خدمه باقی مانده پس از گذشت اسارت به خاک سومالی بازگشتند.
همچنین شاهد عینی که هنگام تحویل خدمه ها به مقامات در محل حضور داشت گفت: همه خدمه دچار سو تغذیه شده و دو نفر آنها چنان ضعیف بودند که به زحمت راه می‌رفتند.
براساس این گزارش، این دومین گروگان‌گیری طولانی است که توسط دزدان دریایی سومالی صورت می‌گیرد.
سال گذشته نیز 4 ملوان تایلندی پس از گذشت 5 سال اسارت آزاد شدند.