سرویس بین الملل- سفیر پاکستان در هند با تاکید بر لزوم کاهش تنش بین دو کشور خاطرنشان کرد باید توافقنامه آتش بس برای پایان دادن تنش های مرزی به صورت رسمی اجرا شود.

به گزارش مرور نیوز، عبدالباسط  روز سه شنبه در همایش مطالعات صلح در دهلی نو با اشاره به قطع گفت وگو بین دهلی نو و اسلام آباد اظهار کرد باید اقدام های اعتماد ساز بین هند و پاکستان از سرگرفته شود.

وی نقض آتش بس در امتداد مرزهای دو کشور را غیر ضروری دانست وتصریح کرد تخریب دستاورد های دو کشور بسیار آسان است اما ایجاد دوباره اعتماد دو جانبه سال ها به طول می انجامد.

سفیر پاکستان در هند گفت که رسمی شدن توافق آتش بس بین دو کشور باعث کنترل تنش های مرزی تا زمان آغاز مذاکرات بین دوکشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش هند برای منزوی کردن پاکستان خاطرنشان کرد دهلی نو و رسانه های هند با اقدامات خود نمی توانند اسلام آباد را به زانو در بیاورند .

هند و پاکستان در روزهای گذشته بارها یکدیگر را به نقض آتش بس و بمباران مناطق مرزی متهم کرده اند.

هند تیراندازی به سوی مواضع مرزی پاکستان را یک اقدام متقابل پس از نقض آتش بس از سوی پاکستان اعلام کرد.

نیروی مرزی هند روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور 7 نیروی نظامی پاکستانی و یک تروریست کشته شدند.

موارد نقض آتش بس در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.

به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.

هند و پاکستان در سال 2003 توافق آتش بس در مرز های جامو و کشمیر را امضا کردند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.