سرویس بین الملل- وزارت کشور هند در پایتخت و پنج ایالت این کشور وضعیت قرمز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری مرورنیوز وزارت کشور هند با افزایش احتمال حملات تروریستی علیه این کشور در دهلی نو و پنج ایالت دیگر این کشور وضعیت امنیتی را به حالت اجرا درآورد.

پنج ایالت جامو و کشمیر، گجرات، پنجاب، راجستان و ماهاراشترا شامل وضعیت قرمز امنیتی اعلام شده توسط وزارت کشور هند می باشند.

وضعیت امنیتی اعلام شده در پی حمله نیروهای امنیتی هند به هفت پایگاه شبه نظامیان در سه کیلومتری عمق خاک پاکستان و کشته شدن تعدادی از شبه نظامیان این گروه ها می باشد.

در حمله اخیر ارتش هند به هفت پایگاه شبه نظامیان در عمق خاک پاکستان 35 شبه نظامی و 9 سرباز و افسر ارتش پاکستان کشته شدند.

راجنات سینگ با اشاره به این حمله و همچنین برخی از گزارش های سازمان اطلاعات هند موسوم به «را» افزود گروه های تروریستی وابسته به سازمان اطلاعات پاکستان خود را برای حمله به پایتخت و برخی از ایالت های هند آماده می کنند.

در پی اعلام وضعیت قرمز در هند تدابیر شدید امنیتی در مبادی ورودی شهرها، فرودگاه ها و ترمینال های خارج شهر و اماکن توریستی و تاریخی هند به اجرا گذاشته شده است.

موج جدید تنش های بین دو کشور پس از کشته شدن برهان وانی، رهبر حزب المجاهدین کشمیر، از گروه های استقلال طلب کشمیری و آغاز موج گسترده اعتراضات در این منطقه آغاز شد و با کشته شدن 19 سرباز هندی در حمله شبه نظامیان به مقر این افراد در مناطق مرزی به اوج خود رسید.

هند پاکستان را مسئول نارآرامی های کشمیر و حمله به سربازان خود در مناطق مرزی می داند.

دولت پاکستان نیز با رد تمامی این اتهامات هند را متهم به کارشکنی علیه پاکستان و منحرف کردن توجه جامعه بین الملل از جنایات هند علیه مردم کشمیر کرد.

کشمیر منطقه ای مرزی بین دو کشور اس که بخشی از آن درخاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان قرار دارد  و هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام این منطقه را دارند که این موضوع یکی از دلایل اصلی مناقشه دیرینیه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 تاکنون بوده که منجر به وقوع دو جنگ بین هند و پاکستان بر سر این منطقه شده است.