خطیب موقت تهران تاکید کرد: نظام ما اسلامی است و آمریکا هم دشمن اسلام است و از این رو این دشمنی با آمریکا باید در دل جوانان ما تثبیت شود و آن را باور کنند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه کسانی که فریب دنیا را خوردند و امام حسین (ع) را یاری نکردند پس از شهادت این حضرت بیدار شده و گروه توابین را تشکیل دادند،‌ اظهار داشت: آنها با قتله امام حسین (ع) جنگیدند و از جهل نجات پیدا کرده و گذشته خود را جبران کردند. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تدبیر الهی سیدالشهدا، خاطرنشان کرد: ما باید خود را باور کنیم که می‌توانیم در مقابل مشکلات با بررسی و تحلیل و برنامه‌ریزی بایستیم و مشکلات را حل کنیم و از این رو نیازی به مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات‌مان نیست.

خطیب موقت تهران ادامه داد: اگر در برخی مسئولان گرایش به آمریکا وجود دارد باید حل شود و مسئله دشمنی آمریکا با اسلام از بستر خانواده تا زمان دانشگاه باید به فرزندان و جوانان آموزش داده شود و تمام چیزهایی که یک جامعه نیاز دارد باید برای افراد روشن شود.

وی با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از بی‌توجهی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به جنایت آمریکا و تدریس کتاب‌هایی که درباره جنایات آمریکا نوشته شده است، تصریح کرد: چرا جوانان ما مبتنی بر نفت و انزجار از آمریکا تربیت نمی‌شوند و رهبر انقلاب باید اینگونه درددل کند و کار طوری باشد که رهبری درباره این موضوع سؤال کند. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: نظام ما اسلامی است و آمریکا هم دشمن اسلام است و از این رو این دشمنی با آمریکا باید در دل جوانان ما تثبیت شود و آن را باور کنند.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه جایگاه سیاست باید در دین روشن شود، ادامه داد: در جهان، جهان اسلام و همچنین در تشیع و در کشور خود ما جریاناتی مثبت و منفی وجود دارد که مسئولین باید کاملا بیدار باشند و از جریانات مثبت حمایت و با جریانات منفی مبارزه کنند و این مسائل باید در حکومت مورد تحلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید بحران‌ها و چالش‌های جامعه و همچنین راه گذر از آن را شناخت و به مردم تعلیم داد، تصریح کرد: در این رابطه فقط یک کلمه می‌گویم که ما می‌توانیم و نباید برخی بگویند این مسئله شدنی نیست و مسئولان هم نگویند که نمی‌شود چرا که همه مشکلات قابل حل است؛ امام فرمود ما می‌توانیم و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم، قدرت آنها را بشکنیم و آمریکا را در دنیا منفور کنیم. از این رو باید جنایات آمریکا مطرح و معلوم شود که این کشور چقدر جانی است. 

خطیب موقت تهران ادامه داد: 2 نامزد انتخاباتی آمریکا بسیار خوب و بهتر از ما جنایات آمریکا را برملا کردند. بنابراین اگر ما بتوانیم جنایات آمریکا را به خوبی در دنیا نشان دهیم، افراد و کشورهای مرتجعی که در منطقه دل به آمریکا بستند، می‌فهمند چیزی گیر آنها نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: اگر برجام هیچ نتیجه‌ای جز همین روشن شدن دروغگویی و بدعهدی آمریکا نداشت، باز هم مهم بود، آمریکا گفت ما تحریم‌ها را برمی‌داریم اما برنداشت و حتی تحریم‌ها را بیشتر هم کرد. لذا دنیا باید بفهمد آمریکا چنین عنصری است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه ما باید آمریکا را با اعمال خودش در دنیا مفتضح و رسوا کنیم، یادآور شد: امام حسین (ع) هم یزید را اینگونه با اعمال خودش مفتضح و رسوا کرد و کاری کردند که یزید شکست بخورد.

خطیب موقت تهران با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار اظهار داشت:‌نباید فقط به بعد سیاسی این موضوع توجه کنیم بلکه بعد دینی این مسئله نیز بسیار مهم است چرا که اساسا دشمنی ما با آمریکا وجه دینی و عقلانی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنی با آمریکا و دشمنان خدا در متن دین ماست، افزود: آمریکا به ضوابط انسانی پاییند نیست و قرارداد خود را نیز زیرپا می‌گذارد؛ امکان دارد که ما با کفار قراردادی داشته باشیم و اگر آنها به عهدشان پایبند باشند این مسئله ایرادی ندارد اما با آمریکا نمی‌توانیم چرا که آنها انسانیت را فراموش کرده‌اند و با اینکه می‌گویند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم در عین حال آن را افزایش دادند.

آیت‌الله موحدی با تاکید بر اینکه هویت ما هویت اسلام است و جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر همین هویت اسلامی است، گفت: نباید انتظار داشت که آمریکا به عنوان دشمن اسلام به ما محبت کند. 

خطیب موقت تهران راهپیمایی مردم در روز 13 آبان را مشت محکمی به دهان آمریکا عنوان کرد و گفت: این حضور مردم آمریکا را مایوس کرد و نشان داد حالا که از در بیرون شده‌اند از پنجره هم نمی‌توانند بازگردند. 

وی تاکید کرد: مردم دشمنی و جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند که در جهان و در همین ایران اسلامی با مردم چه‌ها کرد و حتی یک لحظه هم دست از حمایت اسرائیل دشمن شماره یک اسلام برنداشت. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پایان شهادت عالم بزرگوار قاضی طباطبایی را تسلیت گفت.