معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت از افتتاح بزرگترین راکتور نانو ازن‌ساز آب در کشور برای اولین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش مرور  نیوز، در جلسه امروز یکشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارشاتی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند.

در این جلسه زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از حضور رئیس جمهور در مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: یکی از دلایل توفیقات کشور در حوزه فناوری فضایی اهتمام و راهبری شخص رئیس جمهور در این حوزه است.

آقای نیکبخت وزیر جهادکشاورزی نیز با اشاره به اقدام قابل توجه و چشمگیر دولت در رفع مشکل صدور مجوز صیادان در هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از این دولت ۱۳ هزار و ۷۷۰ شناور مجوز صیادی نداشتند و مالکین آن‌ها سالیان متمادی در انتظار دریافت مجوز بودند که بحمدالله در سفر رئیس جمهور به هرمزگان مشکل این صیادان مرتفع و موجبات خشنودی و رضایت جامعه صیادی در جنوب کشور و مردمان این منطقه را فراهم کرد.

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از افتتاح بزرگترین راکتور نانو ازن‌ساز آب در کشور برای اولین بار در دنیا خبر داد و گفت: روز گذشته بزرگترین راکتور نانو ازن‌ساز که آب را از بو و طعم بد تصفیه می‌کند، افتتاح شده و در حال حاضر به ۳۲۰ هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: این تکنولوژی برای اولین بار در دنیا با چنین ابعادی ساخته شده که از افتخارات ملی محسوب می‌شود.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه از استقبال چشمگیر مردم و رونق جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت‌: امسال همه صندلی‌های سینما‌ها برای تماشای فیلم‌ها فروخته شده و هر شب چند سانس ویژه نیز برای برخی فیلم‌ها برگزار می‌شود و جشنواره از شور و نشاط بسیار خوبی برخوردار است.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گزارشی به آغاز عملیات اجرایی احداث دو شهر ساحلی در هرمزگان در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان اشاره و تصریح کرد: در این سفر در کنار پروژه‌های متعددی که به بهره‌برداری رسید، عملیات اجرایی دو پروژه احداث شهر ساحلی در خلیج فارس و مکران مرکزی در راستای سیاست‌های اقتصاد دریا محور مورد تاکید رهبری آغاز شد. این دو شهر از جمله ۲۷ نقطه ساحلی بود که با همت معاون اول محترم مقدمات اجرای آن‌ها انجام و در شورای‌عالی شهرسازی نیز مکان‌یابی و در سفر اخیر رئیس جمهور عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات این وزارتخانه در بخش روستایی نیز اشاره کرد و گفت‌: در حوزه روستا بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین تامین و تا پایان امسال واگذار خواهد شد. ۴۰۰ هزار مسکن روستایی نیز احداث شده و در کنار این اقدامات تا پایان سال ۳ هزار کیلومتر راه روستایی احداث خواهد شد که نشان دهنده توجه ویژه دولت به جامعه روستایی است.

علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به برگزاری جشن احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان در سفر رئیس جمهور به این استان گفت‌: با این اقدام بزرگ در استان هرمزگان هیچ شرکت بزرگ تعطیل یا نیمه تعطیل وجود ندارد و همه شرکت‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند. تنها ۵۰ شرکت کوچک که امکان فعالیت در رسته خود را ندارند نیازمند تغییر رسته هستند که اقدامات آن نیز در حال انجام است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی به موقع همه اقدامات و تلاش‌های دولتمردان باید رویکرد امیدبخشی در جامعه دنبال شود، احیای همه شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی راکد در هرمزگان و راه‌اندازی بندر تخصصی خمیر و بنادر سیریک، بوموسی و اسکله شماره دو بندر پارسیان در این استان را از جمله اقدامات مسرت‌بخش، امیدآفرین و شایسته تقدیر عنوان کرد و از استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی خواست اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان را برای مردم تبیین کنند.

رئیس جمهور همچنین بر تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها برای اجرای مصوبات دور اول و دوم سفر‌های استانی تاکید کرد.