معاون سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای افزایش تحرک و شاداب‌سازی دانش‌آموزان گفت: زنجان نیازمند تأسیس کلینیک تخصصی اصلاح ساختار قامتی است.

به گزارش مرور نیوز، ذبیح‌­الله تاراسی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به استعداد دانش‌­آموزان استان زنجان در ورزش اظهار داشت: 37 مدال رنگارنگ توسط دختران و پسران زنجانی کسب شده است.

وی افزود: باید شادسازی مدارس باید جزو اولویت­‌ها قرار بگیرد و شاداب‌سازی مدارس می‌­تواند به روحیه دانش‌­آموزان تاثیر مثبت بگذارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مسابقات المپیاد ورزشی در مدارس استان برگزار شد، بیان کرد: تعداد 60 هزار دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌­ای شرکت کردند.

وی با اشاره به ضعیف بودن مسابقات ورزشی در سال­‌های اخیر گفت: سه سال است که مسابقات ورزشی در مدارس احیا شده است و حضور 11 هزار نفر از دختران دانش‌­آموز و 19 هزار نفر از پسران دانش‌­آموز در مسابقات ورزشی منطقه‌­ای قابل ستودنی است.

تاراسی ابراز کرد: در مدارس مسابقات در 36 رشته ورزشی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در رشته‌های شنا و بدمینتون بیشترین موفقیت را کشب کردند.

وی یکی از مشکلات تربیت بدنی استان را نبود سالن شنا و دومیدانی دانست و گفت: با وجود اینکه سالن اختصاصی شنا برای دانش‌­آموزان زنجانی وجود ندارد اما سال گذشته در رشته شنا موفق به کسب مدال­‌های رنگارنگ شدیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه صبح‌­ها در مدارس ورزش صبحگاهی برگزار می­‌شود، گفت: در مدارس همزمان با آهنگ رادیو ورزش به ورزش صبحگاهی می‌­پردازند.

وی با بیان اینکه حیاط پویا یکی از طرح­‌های موفق تربیت بدنی آموزش و پرورش بوده است، بیان کرد: کشیدن اشکال و طرح­ها در حیاط مدرسه سبب سرگرمی و بازی دانش‌آموزان می­‌شود که تعداد مدارس استفاده از این طرح پویا 171 مدرسه است و بیش از 82 هزار نفر از این طرح شرکت می­‌کنند.

تاراسی با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌­آموزان در فصل تابستان گفت: کانون­‌های ورزشی اداره آموزش و پرورش در فصل تابستان آماده خدمت به دانش‌­آموزان هستند.

وی گفت: به خاطر عدم تحرک‌ دانش‌­آموزان شش کانون حرکات اصلاحی وجود دارد که دانش­‌آموزانی که ساختار قامتی آنان با مشکل مواجه شده است با کمک کانون برطرف شود و نیاز داریم دانشگاه علوم­ پزشکی با ایجاد کیلینیک تخصصی پذیرای دانش‌­آموزان باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استخر دانش‌آموزی که از سال 80 آغاز شده است تا کنون 35 درصد رشد فیزیکی داشته ‌و اتمام آن پروژه به طور حتم سبب خوشحالی دانش‌­آموزان می­‌شود.