حکم قصاص قاتل شهید «حمیدرضا الداغی» پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح امروز جمعه ۳ آذرماه اجرا شد.

به گزارش مرور نیوز ، حکم قصاص قاتل شهید حمیدرضا الداغی پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح امروز جمعه ۳ آذرماه اجرا شد.

شهید حمیدرضا الداغی ساعت ٢١ روز هشتم اردیبهشت در یکی از معابر شهری سبزوار به منظور دفاع از همشهریان خود از سوی چند جوان به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

طبق بررسی‌ها مشخص شد دو متهم پرونده دارای سوابق متعدد کیفری هستند که در واکنش به دفاع شهید الداغی از دختر جوان ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبرو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند.

بلافاصله بعد از این حادثه با دستور قضایی، اکیپ جنایی تحقیقات خود را آغاز و در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.

بعد از این حادثه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه دستور رسیدگی قاطع به این پرونده را صادر کرد.

رئیس عدلیه در جلسه شورای عالی قضایی ۱۸ اردیبهشت ماه با اشاره به ماجرای شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار گفت: این جوان با یک غیرت ملی و فرهنگ نهادینه شده در جمهوری اسلامی ایران که همان فرهنگ دینی و ملی ماست، وقتی ظلم و تعرض به فردی دیگر را مشاهده کرد، به میدان آمد ولو به قیمت جانش؛ لذا این مقوله از ابعاد مختلف حائز بررسی و مطالعه می‌باشد؛ همچنین حمایت مردم از خانواده این جوان غیرتمند و فداکار و ارج نهادن او و تشییع باشکوه پیکر او نیز، موضوع بسیار پرمعنایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: دستورات مؤکدی به رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی برای رسیدگی سریع و قاطع به پرونده ضاربین و قاتلین شهیدا الداغی صادر شده است.

پس از دستور رئیس قوه قضاییه، ۲۱ اردیبهشت ماه، ۱۳ روز پس از شهادت شهید الداغی، کیفرخواست متهمان پرونده صادر شد.

براساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف اول این پرونده به مباشرت در ارتکاب قتل عمدی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام و متهم ردیف دوم پرونده به: معاونت در قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأ عام و اخلال در نظم و آسایش عمومی متهم شدند.

طبق کیفرخواست صادره، اشد مجازات برای متهمین این پرونده درخواست شد.

این پرونده پس از صدور کیفرخواست در دادگاه به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده صادر شد.

پس از تایید حکم صادره در دیوان عالی کشور، حکم قصاص این متهم صبح امروز در شهرستان سبزوار اجرا شد.