محققان مصرف پنج ماده غذایی را برای داشتن موهای سالم و درخشان معرفی می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از زی‌نیوز، استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل، علاوه بر حفظ وزن مناسب به داشتن موهایی سالم و درخشان هم کمک می‌کند.

در ذیل از پنج ماده غذایی برای حفظ سلامت مو نام برده شده است: این مواد غذایی علاوه بر محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مختلف، می‌توانند برای داشتن وزن مناسب هم ایده‌آل باشند.

سبزی‌های برگ‌دار تیره

سبزی‌هایی مثل اسفناج، برگ چغندر و کلم‌پیچ غنی از آهن، کلسیم و ویتامین‌های A و ویتامین C هستند. این مواد غذایی برای سلامتی

و براق‌ شدن مو توصیه می‌شوند. اسفناج عاملی برای تهویه طبیعی مو هم معرفی شده است.

آجیل

دانه‌هایی مثل بادام و گردو از موادی تشکیل شده‌اند که حاوی پروتئین‌های گیاهی، بیوتین، مواد معدنی و ویتامین E هستند و به حفظ سلامت مو کمک می‌کنند.

گردو همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است..

ماهی

ماهی قزل‌آلا و ماهی‌های آب‌های سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال مخالی منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و در رشد موهای سالم موثر بوده و خواص ضدالتهابی دارند.

ماست

ماست، غنی از پروتئین و ویتامین‌های B و D است. این ماده غذایی در بهبود رشد مو و همچنین برای از بین بردن شوره سر و کاهش ریزش مو موثر است.

تخم‌مرغ

تخم مرغ یک غذای عالی برای موهاست و فراوانی ویتامین B به نام بیوتین در این ماده غذایی به رشد و تقویت مو و ناخن کمک می‌کند، علاوه بر این، حاوی ویتامین‌های A و E، آهن و کلسیم است.