محمدمهدی اصفهانی از پژوهشگران برجسته در زمینه پژوهش‌های«قرآن و سلامت» درگذشت.

به گزارش مرور نیوز، محمدمهدی اصفهانی از پژوهشگران برجسته در زمینه پژوهش‌های«قرآن و سلامت» به دلیل عارضه خونریزی شدید معده درگذشت.

مرحوم اصفهانی از چهره‌های برتر حوزه قرآن و طب است که بیش از 45 کتاب در زمینه‌های گوناگون به رشته تحریر درآورده است و سال گذشته نیز به عنوان چهره برتر قرآنی وزارت بهداشت در حوزه پژوهش انتخاب شد.

وی هفتم فروردین‌ماه جاری به دنبال خونریزی شدید معده در حالت نیمه بیهوشی قرار گرفت که با انجام عمل جراحی، خونریزی متوقف شد اما دوباره در نهم فروردین ماه به دنبال عارضه سکته مغزی علی‌رغم انجام دوبار عملیات احیا به کما رفت و سرانجام جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.

محمدمهدی اصفهانی، دارای دکترا در علوم تندرستی؛ فوق لیسانس علوم بهداشتی در تغذیه ((M.S.P.H؛ لیسانس علوم تغذیه و شیمی مواد غذایی؛گواهینامه طب شرقی و اسلامی بود.

رئیس گروه برنامه‌ریزی علوم پزشکی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ سرپرست مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب؛ مشاور وزیر بهداشت در امور طب اسلامی؛ عضو: بورد طب سنتی، بورد اخلاق پزشکی، بورد تاریخ علوم پزشکی وزارت بهداشت؛ کمیته‌های اخلاق پزشکی و اخلاق در پژوهش‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان پزشکی قانونی و مرکز تحقیقات جانبازان؛ بازشناسی، مقدمه نویسی و احیا کتب و رسائل مرتبط با طب سنتی و طب اسلامی متجاوز از 1900 مورد از دیگر سمت ها و فعالیت‌های این استاد دانشگاه است.

از دیگر دستاوردهای محمدمهدی اصفهانی می‌توان به دریافت جایزه جشنواره آموزشی شهید مطهری(1388)؛ جایزه استاد نمونه کشوری(1390)؛ جایزه اخلاق پزشکی در چهاردهمین جشنواره ابن سینا(1391) اشاره کرد.