دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه هاروارد اعلام کرد که به زودی یک دوره مجازی رایگان در رشته معماری با عنوان "تخیل معمارانه" برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه هاروارد، دانشجویان رشته معماری باید علاوه بر نگاه فنی به این رشته به آن یک نگاه تاریخی و فرهنگی نیز داشته باشند.

این دوره علاوه بر ارائه تحلیل‌های موشکافانه از معماری ساختمان‌های معروف، آنها را از بعد تاریخی و فرهنگی نیز بررسی می‌کند و شامل تمرینات ترسیمی و مدل‌سازی نیز خواهد بود.

دو نفر از اساتید نظریات معماری این دوره را تدریس می‌کنند و در جلسات مختلف اساتید مهمان در زمینه‌های تحقیقات و تاریخ معماری نیز حضور خواهند داشت.

این دوره از تاریخ 28 فوریه سال جاری به مدت 10 هفته برگزار می‌شود. جلسات این دوره هر هفته یک بار برگزار شده و مدت زمان هر جلسه بین سه تا پنج ساعت خواهد بود.

تمرکز این دوره بیشتر بر روی شناخت دقیق و اصولی از تاریخ معماری و استفاده از فناوری روز در جهت بازشناسی فرهنگ معماری است.

دانشجویان این دوره پس از شرکت در آن باید بتوانند حالات مختلف و سبک‌های متنوع معماری را به خوبی شناسایی کنند و بتوانند با استفاده از نمونه‌های تاریخی و مدرن، طرح‌های شخصی خود را ترسیم و مدل‌سازی نمایند.

دوره‌های مجازی رایگان در زمینه معماری چندی است توسط دانشگاه‌های مختلف دنیا ارائه می‌شود و تا به حال غیر از دانشگاه هاروارد، هفت دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه دولتی زوریخ در سوئیس و دانشگاه توکیو اقدام به ارائه دوره‌های مشابه در این زمینه کرده‌اند.