مراسم وداع با پیکر مطهر 16 آتش نشان شهید حادثه پلاسکوصبح امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری،خانواده شهدا و همکاران و عموم مردم در مصلی تهران برگزار شد و در سپس در قطعه 50 شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، مصلی تهران امروز رنگ بوی دیگری داشت، میلیون ها نفر از 8 صبح در مراسم وداع با 16 جانفشان حادثه دردناک آتش سوزی پلاسکو شرکت کنند.

مراسم تشییع پیکر 16 شهید آتش نشان در مصلی تهران با حضور مسئولان کشوری، لشکری و جمع کثیر زیادی از مردم با شکوه برگزاری شد، به طوری که آیت‌الله امامی کاشانی بر پیکر شهدای آتش‌نشان نماز اقامه کرد و پس از پایان نماز، پیکرهای شهدا با سر دادن «الله اکبر و لا اله الا الله » از مصلی خارج شد و مردم با در دست داشتن گلایل های سفید پیکر شهدا را تا خیابان هفت تیر همراهی کردند.

دو فروند بالگرد با پرواز بر فراز مسیر حاضران در مراسم تشییع آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو، پیکر آنان و مردم را گلباران  کردند و این در حالی است که حاضران نیز فریاد «برتو درود، بر تو سلام آتش‌نشان قهرمان» سر می‌دادند.

بدرقه پیکر شهدای روز جهنمی پلاسکو توسط مردم تا میدان هفتم تیر ادامه داشت و سپس توسط آمبولانس‌های سازمان بهشت زهرا(س) برای خاکسپاری در قطعه 50 و در جوار شهدای منا منتقل شدند.

خبرنگار اجتماعی مرور نیوز در میان انبوه حاضران و دیگر آتش نشانان شهدای حادثه پلاسکو با شماری از مردم و جان فشان ها به گفت وگو پرداخت. یکی از آتش نشانان ایستگاه 97 تهران گفت: هرگز تصور نمی کردم که 16 تن از همکارانمان از جمعمان بروند. ما هنوز حس می کنیم که در خواب بسر می بریم و این خواب و رویا یک روز تمام شود و همکارانمان که شهید شده اند به جمع ما بپوندند.

وی درباره وضعیت شهید علی امینی گفت: این همکار فعال و متعهد ما در آستانه بازنشستگی بود و فکر می کنم که یک ماه دیگر بازنشسته می شد. یک دختر 10 ساله از او مانده است و درخواست من از مردم این است که ارزش و قدر فعالیت آتش نشانان را که همواره جان بر کف خود دارند بدانند.

دیگرآتش نشان یکی از ایستگاه های تهران درباره شهدای این حادثه گفت: همکاران مان همواره برای جانفشانی و سلامت مردم و شهروندان آماده بودند و به شغل خود افتخار می کردند.

یک خانم مددکار اجتماعی که در میان انبوه جمعیت نمی توانست گریه خود را کنترل کند، گفت: من از ساعات اولیه این مراسم  حضور داشتم و از آنجا که این حادثه مرا سخت آزرده و غمگین کرده بود نتوانستم به سرکار بروم و وظیفه خود دانستم در این مراسم شرکت کنم.

مهدی ذاکری  رئیس شورای اطلاع رسانی شورای شهر تهران  در حاشیه این مراسم گفت: تیم کارشناسی هنوز مشخص نشده است تا عامل حادثه اعلام شود، اما در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که آتش نشانان، آتش را در ابتدا مهار می کنند و مردم به تصور اینکه حریق پایان یافته بود، خود را به داخل مجتمع رساندند و آتش نشانان برای خروج آن ها وارد ساختمان می شوند و  در نهایت ساختمان به یکباره فرو میرزد و این حادثه تلخ رخ داد.

وی افزود: انبوه جمعیتی که امروز در این مراسم شرکت کرده اند نشان می دهد که مردم به جانفشانی این افراد توجه می کنند و ارزش فعالیت این افراد را می دادند اما به مردم توصیه می کنم بی جهت و بی دلیل اخبار کذب را در فضای مجازی منتشر نکنند و دل مادران این جانفشانان را به درد نیاورند. 

مردم در قطعه 50 برای آخرین وداع و بدرقه شهدای آتش نشان در بهشت زهرا(س) حضور گسترده‌ای پیدا کردند و مراسم خاکسپاری ۱۶ شهید آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) انجام شد و پیکر شهیدان یکی پس از دیگری در آرامگاه ابدی خود جای گرفتند و فضای بهشت زهرا بار دیگر بوی ایثار و شهادت و در عین حال عشق به یکدیگر را عطرافشانی کرد.

مردم و هم قطاران شهدای آتش نشان با سینه زنی و عزاداری پیکر ایثارگران آتش نشان را بدرقه کردند و درس اتحاد و همدلی را با یکدیگر مرور کردند.

مردم بار دیگر نشان دادند که قدردان زحمات و رشادت های همنوعان خود هستند و اثبات کردند که سرمای زمستان، تشییع در روز غیر تعطیل و مشکلاتی که هر کس به نوبه خود در زندگی دارد باعث گسست آن ها نخواهد شد.

این حادثه تلخ به ما یادآوری کرد که با تمامی مشکلاتی که در کشور وجود دارد اتحاد و همبستگی برای ایرانیان همواره در گوشت و خون مردمان این سرزمین از اهمیت والایی برخوردار است و در مواقع ضروری این همبستگی ایجاد خواهد شد چه برای تشییع پیکر همنوعان چه برای دفاع از مرز و بوم ایران.