اردبیل – رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: با وجود افزایش ترافیک برخی محورهای مواصلاتی استان، تردد روان در محورها برقرار است.

به گزارش مرور نیوز حجت فتاحی  تصریح کرد: در دو محور اردبیل- آستارا و اردبیل- سرچم از روز گذشته شاهد افزایش بار ترافیکی تردد هستیم و پیش‌بینی می‌شود بار ترافیکی تردد حتی بیش از نیز افزایش یابد.

وی افزود: به منظور تسهیل در تردد خودروها محدودیت‌های ترافیکی در محورها برای خودروهای سنگین به غیر از خودروهای حامل سوخت و مواد فاسدشدنی قائل شدیم.

به گفته رئیس پلیس‌راه استان تا پنجم فرودین ماه در دو محور اردبیل- آستارا و اردبیل - سرچم در مسیرهای رفت‌وبرگشت تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون و تریلی ممنوع است.

وی افزود: در سفرهای نوروزی عمده دلیل تصادفات رانندگی واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است و به همین دلیل رعایت قوانین به جد تأکید می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان تمرکز حواس در حین رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو را ضروری دانست و متذکر شد: به ویژه به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت تأکید می‌شود.

به گفته فتاحی برخی رانندگان به خستگی و خواب‌آلودگی توجه نکرده و به رانندگی ادامه می‌دهند که بررسی‌ها نشان می‌دهد علت بروز بسیاری از تصادفات رانندگی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

وی افزود: راهکارهایی مانند پایین آوردن شیشه خودرو برای هواخوری و یا بالا بردن صدای موزیک برای تمرکز حواس نتیجه‌بخش نیست و لازم است رانندگان با استراحت هوشیاری و تمرکز حواس خود را بازیابند.

رئیس پلیس‌راه استان همچنین به ضرورت همکاری همیاران پلیس با رانندگان شد و گفت: ضروری است همیاران پلیس نکات ایمنی از جمله جلوگیری از سرعت، سبقت، بستن کمربند ایمنی و صحبت نکردن با تلفن همراه را به رانندگان تذکر دهند.