معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مهمترین اصل در ارائه خدمات بهداشتی، ارائه آموزش تخصصی به کارکنان است.

به گزارش مرور نیوز، دکتر شهنام عرشی روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک برگزار شد اظهار کرد: استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات تخصصی درمانی به مردم، نیازمند برخورداری از نیروهای متخصصی است که دانش آنان به روز باشد.
وی گفت: وظیفه اصلی ستاد معاونت بهداشتی، برنامه ریزی و سازماندهی، پایش و نظارت و آموزش پرسنل است که این مهم می تواند به ارتقاء کارکردهای این معاونت منجر شود.
عرشی، آموزش و بازآموزی کارکنان حوزه بهداشت را به عنوان یکی از وظایف اصلی حوزه ستاد معاونت بهداشتی اعلام کرد و افزود: به منظور ارتقای کارکردهای حوزه بهداشت و درمان، شیوه نامه آموزشی تدوین شده که آماده سازی آن بیش از شش ماه زمان برده و با بهره گیری از نظرات کارشناسان، به مناطق مختلف ابلاغ شده است.
وی گفت: این شیوه نامه ارزشیابی، محتوای آموزشی، نحوه برگزاری دوره های تخصصی، نحوه تدریس، فضای آموزشی، ارزشیابی و اهداف را شامل می شود.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارکنان حوزه بهداشت باید با هدف دست یابی به پیشرفت های علمی صورت گیرد و در پایان کلیه شرکت کنندگان موظفند تا در آزمون نهایی شرکت کنند.
عرشی تصریح کرد: در صورتی که پرسنل موفق نشوند که در آزمون پایانی، نمره لازم را کسب کنند باید در جلسات بازآموزی مجدد شرکت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وجود مشکلات کیفی و کمی در شیوه آموزشی کارکنان را علت تدوین این شیوه نامه آموزشی اعلام کرد.