زنجان-معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:آگاهی‌بخشی در جامعه می‌تواند به بهبود شاخص‌های سلامت اجتماعی منجر شود و باید رسانه‌ها در این بخش فعال شوند.

به گزارش مرور نیوز، حبیب‌الله مسعود فرید ظهر یکشنبه در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه در استان زنجان، گفت: در اکثر کشورها به امر سلامت اجتماعی توجه شده و در کشور ما هم با توجه به عرصه های سلامت به امر سلامت اجتماعی توجه و تاکید جدی شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: جنبه‌های سلامت روان و سلامت اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیاز است به عرصه‌های مختلف سلامت توجه شود و سلامت و آسیب اجتماعی دو روی یک سکه هستند.

مسعودفرید تاکید کرد: سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان باید از دوران جنینی آغاز شود و پس از والدین نیز مهدهای کودک و مراکز آموزشی در سلامت اجتماعی کودکان موثر هستند.

وی افزود: تعداد پرونده‌های قضایی در ایران نسبت به کشور هند با جمعیت یک میلیاردی بسیار بیشتر است و یکی از دلایل این آمار زمان طولانی مدت روند پرداخت به پرونده‌ها و عدم مهارت اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ابراز کرد: آگاهی‌بخشی در جامعه می‌تواند به بهبود شاخص‌های سلامت اجتماعی منجر شود و در این میان باید رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب در این بخش فعال شوند.

فرید افزود: افراد باید بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و این ارتباط شامل ارتباطاتی است که نه به خود و نه به دیگران آسیبی وارد نکند.

وی تصریح کرد: شاخص‌های سلامت اجتماعی می‌تواند به کاهش پرونده در محاکم قضایی منجر شود و تشکیل بسیاری از این پرونده‌ها به نداشتن مهارت‌های اجتماعی و تعامل افراد با یکدیگر مربوط است.

فرید با اشاره به بحث طلاق گفت: اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر راه اندازی شده و بحث تولی گری سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و در بحث ارتقای سلامت اجتماعی طراحی نظام ارائه خدمت اجتماعی در دستور کار است تا سلامت اجتماعی را بالا ببریم .

وی افزود: راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی یکی از دیگر برنامه ها برای ارتقای سلامت اجتماعی است و در این زمینه پیشگیری و آموزش در دستور کار است.