معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سازمان خدمات اجتماعی بسترهای لازم را برای جمع آوری متکدیان فراهم کرده از این رو مراکز خدمات اجتماعی نیز باید در این راستا همکاری جدی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: ایجاد قرارگاه های فرهنگی، کاهش طلاق، تحکیم بنیان خانواده، مبارزه با فساد اخلاقی، کاهش اعتیاد، رسیدگی به نیازمندان، حاشیه نشینی و نقاط بحرانی شهرها از مهم ترین ویژگی های مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که با فعالیت کانون ها و خانه های سرای محلات 354 گانه شهر تهران نیز همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه محلات باید با توجه به شرایط، ویژگی، پتانسیل ها و مقتضیات خاص خود، برنامه های فرهنگی و اجتماعی را ارائه دهند، ادامه داد: این برنامه ها در کمیته ویژه، بررسی و بعد از تصویب برای 354 محله ابلاغ می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: سراهای محلات منعکس کننده فعالیت و تلاش های اجتماعی هستند که در این راستا این سراها با جلب مشارکت شهروندان باید برنامه های اجتماعی و فرهنگی خود را در سه ضلع مساجد، مدارس و خانواده تنظیم کنند.

عبداللهی تصریح کرد: مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه های مذهبی سرچشمه گرفته اند و تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این معاونت با رویکرد مسجد محوری برنامه ریزی شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت عزم جدی برای جمع آوری متکدیان از سطح پایتخت، گفت: سازمان خدمات اجتماعی بسترهای لازم را برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر تهران فراهم کرده است و مراکز خدمات اجتماعی مناطق 22 گانه نیز باید در این راستا همکاری جدی داشته باشند.