چهارمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر معلولان روز جمعه با حضور 35 گروه داخلی و 6 گروه‌ خارجی در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، این جشنواره بین‌المللی با حضور گروه های داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ارمنستان، بلژیک، هلند و اوگاندا به مدت 6 روز تا هفدهم آذر امسال ادامه خواهد داشت.

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با هدف فرهنگ‌سازی در راستای نگرش مثبت نسبت به معلولان و ایجاد فرصت‌های برابر با سایر افراد جامعه برای آنها در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار شد، گفت: امیدواریم با ادامه راه شهدا، بتوانیم شرایط و فرصت های برابر را برای زندگی محرومان و معلولان فراهم کنیم.

حسین نحوی نژاد  افزود: چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان گامی در همین راستا و تلفیق اجتماعی معلولان با سایر اقشار جامعه است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این جشنواره با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان «آینده ای که ما می خواهیم، جهانی فراگیر و برابر برای همه»، گفت: حقیقت یک معلول، انسانیت اوست و این انسانیت در پناه حقوق، فرصت ها و شرایط برابر اقتصادی، شغلی، علمی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری می تواند متبلور شود.

سعید صادقی افزود: معلولان نیازمند توانمند سازی در عرصه های علمی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و هنری هستند و در همین راستا، شهر اصفهان میزبان چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان است.

وی اظهار کرد: جشنواره تئاتر معلولان پس از گذشت 10 سال از سومین دوره آن با حضور 35 گروه داخلی و 6 گروه خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ارمنستان، بلژیک، هلند و اوگاندا تا 17 آذر به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: حضور فعال کشورهای اروپایی، برگزاری کارگاه های آموزشی، استفاده از داوران بین المللی، حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر و نمایش کشور از نقاط برجسته این دوره است.

وی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره زمینه ساز حضور تئاتر معلولان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر باشد.

صادقی همچنین علت میزبانی اصفهان برای این جشنواره را وجود فضاهای فرهنگی و سالن های نمایشی خوب و مناسب سازی شده برای معلولان در شهر اصفهان همچنین وجود همدلی و حس مسوولیت اجتماعی نسبت به معلولان در بین مسوولان استان بیان کرد.

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان از ۱۲ تا ۱۷ آذر به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.