استاندار اصفهان گفت: وظیفه حکومت ها، ایجاد آرامش و امنیت است و مجموعه مدیریت استان، این موضوع را اصلی ترین وظیفه خود تلقی می کند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، زرگرپور در گردهمایی فرمانداران استان اظهارداشت: اصلی ترین وظیفه ی حکومت ها، ایجاد امنیت و آرامش است و مجموعه ی مدیریت استان و فرمانداران هم باید این موضوع را اصلی ترین وظیفه ی خود تلقی کنند.

وی افزود: علیرغم اینکه کشور در منطقه ای قرار گرفته که در اطراف آن دریایی از خون و ناآرامی قرار دارد ولیکن به برکت وجود امام زمان(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت، ایران در یک آرامش و امنیت مثال زدنی قرار گرفته و خوشبختانه با هوشیاری مسئولین امنیتی و لطف الهی توطئه ها ی دشمنان سرکوب شده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه آرامش باید از جنبه های اجتماعی، اقتصادی و ... در جامعه حاکم باشد، گفت: ایجاد این آرامش در تک تک شهرستان ها مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دولت تلاش کرده است که با تدبیر برنامه های خود را پیش برد و امید را در مردم زنده نگه دارد، گفت: متاسفانه برخی تلاش خود را در ناامیدکردن مردم قرار داده اند و مدیران دولت باید در راستای ایجاد امید و دلگرمی به مردم قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه همه ی حقایق باید به مردم اطلاع رسانی شود، اظهارداشت: مردم باید از اقدامات صورت گرفته توسط دولت آگاه شوند و بدانند که علیرغم همه ی مشکلات دولت در حال خدمت به مردم است.

زرگرپور به نزدیک شدن انتخابات اشاره کرد و افزود: در این زمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند ایجاد شور و نشاط اجتماعی هستیم و مجریان انتخابات وظیفه دارند که در راستای حضور حداکثری افراد در انتخابات تلاش کنند.

استاندار اصفهان افزود: برگزاری مناظره های انتخاباتی، کرسی های آزاداندیشی، نقدها و .. می تواند در ایجاد شور و نشاط اجتماعی موثر باشد.

رسول زرگرپور به احتمال انجام تبلیغات زودهنگام در شهرداری ها و شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید به خوبی شرایط را رصد کنند تا شهرداران و اعضای شوراهای شهر وارد تبلیغات زودهنگام نشوند و به سمت حرکت های جذب رای وکارهای روبنایی نروند.

وی با بیان اینکه همچون گذشته اصول و چارچوب مورد نظر برای انتخاب و بقای فرمانداران مد نظر است، گفت: اصول و چارچوب ها باید حفظ شود و ملاکها و معیارها مشخص باشد و اگر این اصول به هر نحوی خدشه دار شده باشد حتما برخورد و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

زرگرپور با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی با ائمه ی جمعه و نمایندگان مجلس، گفت: اصل تعامل  فرمانداران با نمایندگان و ائمه جمعه باید بر ارتقای نقاط مشترک گذاشته شود.

رتبه اول استان در تعداد ثبت نام  تولیدکنندگان در سامانه بهین یاب و همچنین حجم اعتبارات مصوب

استانداراصفهان به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در شروع دولت تورم ۴۵ درصد بود که امروز به ۷.۲ درصد رسیده است ولی مردم حس نمی کنند چرا که دولت روند افزایش قیمت ها و نه قیمت اجناس را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال ۹۱، منفی ۵.۶ درصد بود که امروز به ۶.۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی بدون نفت ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رسول زرگرپور به وضعیت استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در استان اصفهان ۲ تا ۳ درصد از متوسط کشور بالاتر است که اصلا قابل قبول نیست و رشد جمعیت مهاجرین می تواند یکی از علل این مشکل باشد.

 

وی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای بحران زده بررسی شد و در خصوص بیمه و مالیات این کارگاه ها تصمیمات خوبی گرفته شد، گفت: با این اقدامات  ۲۶ هزار فرصت شغلی تثبیت شد.

استاندار اصفهان به بسته ی حمایتی دولت برای واحدهای کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: در این طرح ۴۲۵۶ واحد در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کردند و تاکنون ۱۶۳۹ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

زرگرپور ادامه داد: از این تعداد ۷۶۰ واحد بحران زده با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی یادآور شد: اصفهان در تعداد ثبت نام  تولیدکنندگان رتبه ی اول در تعداد عقد قرارداد با بانک ها رتبه ی دوم و در حجم ریالی اعتبارات جذب شده نیز رتبه ی اول را دارد.

رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات اساسی استان مسائل اقتصادی است که با این اقدامات صورت گرفته اصفهان نسبت به دیگر استان ها شرایط بهتری داشته است.

 استاندار اصفهان به مشکلات خشکسالی و آب اشاره کرد و افزود: وضعیت بارش ها در سرشاخه ها نرمال بوده است ولی وضعیت سد متفاوت است و در حال حاضر سد ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد و در استان نیز با کاهش ۳۲ درصد مواجه هستیم که خشکسالی تلقی می شود.