‌معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: تمامی آمارها نشان می‌دهد شاخص‌های اقتصادی استان قزوین مثبت شده است.

به گزارش مرور نیوز، منوچهر حبیبی در همایش فرمانداران و بخشداران استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال پایانی دولت تدبیر و امید قرار داریم و لازم است که مجموعه اقدامات و فعالیت‌های متعدد و متنوعی که در حوزه اقتصادی صورت گرفته برای مردم و گروه‌های مختلف بازگو شود.

وی افزود: حوزه تنظیم بازار از زیرمجموعه‌های اقتصادی است که نیازمند توجه بیشتری است و با توجه به نقش اثرگذار آن در زندگی مردم باید فعل‌وانفعالات آن به شکل دقیق رصد و مسائل آن مورد رسیدگی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بابیان اینکه باید کالاهای اساسی به‌وفور در دسترس مردم باشد قیمت‌ها دائماً کنترل شود، تصریح کرد: ازجمله موضوعاتی که در این بخش نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه است تأمین مواد غذایی به‌ویژه اقلامی همچون نان، گوشت، میوه، مرغ و تخم‌مرغ و حبوبات است تا از شیوع هرگونه نارضایتی در بین مردم پیشگیری شود.

حبیبی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیات وزیران به استان قزوین خاطرنشان کرد: دولت در سفر به قزوین مصوبات بسیار خوبی داشت و در حال حاضر باید نسبت به جذب اعتبارات و اجرایی شدن پروژه‌های این سفر تلاش شبانه‌روزی کرد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی باید روستائیان را نسبت به اجرای طرح‌ها نوین اقتصادی و کشاورزی مدرن بسیج کرد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به طرح‌های دولت برای ساماندهی و فعال‌سازی اقتصاد تصریح کرد: دولت طرح‌های متعددی برای ساماندهی اقتصاد تدارک دیده و در حال حاضر با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته شاخص‌های اقتصادی استان مثبت شده است.

حبیبی گفت: بر اساس آمار تأمین اجتماعی بالغ‌بر 14 هزار شغل در استان طی سال جاری ایجادشده و این رقم تا پایان سال به 20 هزار اشتغال تعهدی استان خواهد رسید.

وی بابیان اینکه طی 6 ماه گذشته به 856 واحد تولیدی در بخش‌های صنعت و کشاورزی بالغ‌بر 900 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است، خاطرنشان کرد: بسته اقتصادی دولت برای رونق اقتصادی در روستاها یک بسته کامل است و هیچ نقص و جای خالی در این خصوص وجود ندارد.

معاون اقتصادی استانداری ادامه داد: در سفر حیات دولت به استان 700 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با سود 4 درصد به کمیته امداد امام خمینی(ره) تخصیص یافت که بتواند 6 هزار شغل ایجاد کند که در این خصوص تاکنون 3 هزار پرونده تشکیل و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌ شده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین هم  در این جلسه با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد زیادی در استان وجود دارد که با اختیارات خوبی که به استان داده‌اند می‌توان در جهت تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کرد.

علی فرخ‌زاد ‌اظهار کرد: در خصوص توسعه روستایی باید اقدامات و فعالیت‌های اساسی را پیش برد تا زمینه برای تأمین معیشت مردم و بهبود سطح زندگی آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: در سال جاری بالغ‌بر 600 میلیارد ریال ارزش‌افزوده به دهیاری‌ها پرداخت‌شده که نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مرتبط به این اعتبارات باید از سوی فرمانداران و بخشداران در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: موضوع طرح‌هادی روستایی از مسائل و ضرورت‌های جدی استان است که باید از سوی بخشداران پیگیری شود و تحقق این موضوع می‌تواند رضایت‌مندی روستائیان را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و همکاری در اجرای این‌گونه طرح‌ها از اولویت‌های حوزه عمرانی است اما بر اساس تصمیمات اتخاذشده اگر طرح‌های سرمایه‌گذاری در موعد مقرر اجرایی نشود مجوزهای اعطاء شده ابطال خواهد شد.

فرخ‌زاد تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد زیادی در استان وجود دارد که با اختیارات خوبی که به استان داده‌اند می‌توان در جهت تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین با تأکید بر ضرورت رونق به گردشگری روستایی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی، فضاهای خالی زیادی در روستاها دارند که می‌توان از این فضاها برای تسهیل و رونق حوزه گردشگری استفاده کرد.

وی گفت: در بخش تأمین مسکن محرومین هزار و 200  واحد توسط کمیته امداد در حال ساخت است که تا پایان سال جاری این واحدها راه‌اندازی خواهد شد.

فرخ‌زادبا اشاره به ساخت سازهای غیرمجاز در سطح استان یادآور شد: در تغیر کاربری اراضی کشاورزی بیشترین حساسیت‌ها باید از ناحیه دهیاران و بخشداران صورت بگیرد تا مردم به سمت ساخت‌وسازهای غیرمجاز نروند.