‌استاندار با سرمایه‌گذار ایتالیایی در حوزه انرژی خورشیدی و تولید پنل و سلول‌های خورشیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، «کارملیتو دنایو» مدیرعامل شرکت دنیکن ایتالیا و هیئت اقتصادی ایتالیایی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و تولید پنل و سلول‌های خورشیدی در استان حضور یافته‌اند با استاندار قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

فریدون همتی در این دیدار گفت: خوشبختانه رابطه تجاری و اقتصادی کشورمان با ایتالیا روبه افزایش بوده و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه مناسبات اقتصادی دو طرف وجود دارد.

وی افزود: امروز با اثبات حقانیت ایران و رون منطقی کشورمان تحریم‌ها علیه ایران به زباله‌دان تاریخ پیوسته و بسیاری که منافع خود را در این تحریم‌ها به خطر افتاده می‌بینند، علاقه‌مند توسعه مناسبت و داشتن رابطه اقتصادی با کشورمان هستند.

استاندار تصریح کرد: امروز حتی آمریکایی‌ها اولین کسانی هستند که علاقه دارند در فعالیت‌های اقتصادی با ایران مشارکت کنند، چون درگذشته بیشترین آسیب را دیدند.

همتی ادامه داد: شرکت‌های اروپایی شاخص مانند هنکل آلمان، نستله سوییس، بل فرانسه در ایران سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند و این سرمایه‌گذاری‌ها در محیط پسابرجام گسترده‌تر شده ‌و این روند همچنان روبه تزاید است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پسابرجام حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان محقق شده و همچنان شاهد حضور متقاضیان بیشتری هستیم که ادامه دارد.

همتی در ادامه به حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی اشاره و تصریح کرد: امروز قانون، دولت و مردم بر این باور هستند که از سرمایه‌گذار خارجی حمایت کنند و سرمایه‌گذاران خارجی از حمایت همه‌جانبه برخوردارند.

استاندار یادآور شد: از سرمایه‌گذاران با تمام قدرت حمایت می‌کنیم و با بسترسازی مناسب دغدغه کارآفرینان را حل می‌کنیم و در این راستا تمایل داریم رابطه ایران و ایتالیا در حوزه اقتصادی بیشتر شود.

در ادامه کارملیتو دنایو مدیرعامل شرکت دنیکن ایتالیا اظهار کرد: ر ادامه کارملیتو دنایو مدیرعامل شرکت دنیکن گفت: نقاط مشترک زیادی بین ایتالیا و ایران وجود دارد و همکاری خوبی با هم خواهیم داشت.

وی افزود: اجرای طرح نیروگاه خورشیدی شروع کارهای بزرگ‌تر در کشور ایران و استان قزوین است و امیدواریم پس از مطالعه و بررسی ظرفیت‌های این منطقه شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری در پروژه‌های اقتصادی و تولیدی باشیم.

کارملیتو دنایو خاطرنشان کرد: برنامه ما احداث دو کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی و سلول‌های خورشیدی است که در راستای یکدیگر می‌تواند ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید شود.