‌مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: پروژه‌های گازرسانی به 146 روستای استان قزوین با جدیت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با گازدار شدن این روستاها، هزار و 387 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

به گزارش مرور نیوز، اسماعیل مفرد بوشهری با اشاره به تداوم عملیات اجرایی گازرسانی به 146 روستای فاقد گاز طبیعی استان اظهار کرد: هم اکنون در چندین منطقه استان همچون آوج، الموت و طارم پروژه‌های مختلف گازرسانی درحال اجرا است که با نهایی شدن آن‌ها گام بزرگی در گازدار شدن روستاهای استان برداشته خواهد شد.

وی هزینه پیش‌بینی شده برای اجرایی شدن پروژه‌های مذکور را 1150 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امید است از تعداد 146روستای مورد نظر 60 روستا حداکثر تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل شوند و بقیه در سال 96 گاز‌دار شوند.

بوشهری تصریح کرد: در حال حاضر 333 روستا در استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که شامل 76 درصد خانوارهای روستایی استان است.

وی تعداد روستاهای گازدار شده از زمان تأسیس شرکت گاز استان تا ابتدای سال 95 را 310 روستا اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به 23 روستایی که در هفته دولت امسال گاز دار شده‌اند و گازرسانی به 146 روستایی که تا پایان سال 95 و 96 به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: در مجموع ظرف این دو سال 169 روستای استان قزوین گازدار می‌شوند که این تعداد معادل 50 درصد 18 سال گذشته است که این موضوع نشان از توجه ویژه به مقوله مهم گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید دارد.