استاندار خوزستان بر سرعت‌بخشی به تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و همچنین توجه جدی به باغ موزه به عنوان یادگار دفاع مقدس در خوزستان تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان کمیته‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اهتمام بیشتری بورزند. خوزستان خاستگاه دفاع مقدس است. عمده مسائل جنگ در این استان رخ داد.

وی ادامه داد: تعداد یادمان‌هایی که در میراث فرهنگی در خوزستان به ثبت رسیده است قابل قیاس با استان‌های دیگر نیست. این موضوع وظیفه ما را بیش از پیش می‌کند که از میراثی که نشانه شجاعت و قهرمانی مردم این خطه است پاسداری کنیم.

استاندار خوزستان بر اهتمام جدی مسئولان کمیته‌ها نسبت به اجرای مصوبات تاکید کرد و گفت: بحث راهیان نور را پیش رو داریم که جلسه آن باید تشکیل شود. لازم است مانند اربعین همه استان را در این کار دخیل کنیم تا بتوان یک کار جمعی خوبی انجام داد.

شریعتی در خصوص پشتیبانی‌های دولت و نقش دولت در دفاع مقدس نیز گفت: باید دقت کنیم حضور دولت در جنگ خصوصاً در خوزستان فقط حضور کارمندان در جنگ نیست. مدیریت غیرنظامی که در امر جنگ وجود داشته است پشتیبانی‌های مؤثری که انجام می‌دادند اگر از آن چشم‌پوشی شود کم‌لطفی است.

وی اعلام کرد: ما بنا داریم کنگره مدیریت غیرنظامی دفاع مقدس در خوزستان را امسال به صورت ملی برگزار کنیم. کنگره نقش بانوان در دفاع مقدس نیز امر مهمی است که باید برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شود.

استاندار خوزستان در پایان بر سرعت‌بخشی به تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و همچنین توجه جدی به باغ موزه به عنوان یادگار دفاع مقدس تاکید کرد.