استاندار خوزستان در مراسم دانش‌آموختگی مرزبانان کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه مرزبانان حفاظت از مرزها و حریم مقدس کشور و عدم اجازه تجاوز دشمنان به حریم مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی در مراسم دانش‌آموختگی مرزبانان کشور که در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، مهم‌ترین وظیفه مرزبانی را حفاظت از حریم مرزها و مقابله با هرگونه تجاوز دانست و گفت: شناسایی و دفع تجاوز دشمنان اقدامی بسیار حائز اهمیت است که بحمداله مرزبانان ما به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه به نقش مرزبانی ناجا در مبارزه با کالای قاچاق، اشاره و بیان کرد: کالای قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد و تولید ملی است و عرضه تولیدات داخلی را در تنگنا قرار می‌دهد.

شریعتی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، مبتنی بر تولید و متکی به مردم است که موجب رشد ثروت و افزایش سرمایه می‌شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌تواند موجب رونق اقتصادی و امنیت بیشتر شود. مرزبانان شجاع با تلاش در راستای مبارزه با کالای قاچاق ضامن تحقق این شعار بوده و در این راستا نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر دارند.

امام جمعه موقت اهواز نیز گفت: امروز مرزداران غیور کشورمان نه تنها از تمامیت ارضی بلکه از اعتقادات، فرهنگ و ارزش‌های ما در برابر تهاجم دشمنان، مرزبانی می‌کنند.

 آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در آیین دانش‌آموختگی درجه‌داران مرزبانی ناجا در مشهد شهدای هویزه، گفت: انتخاب یادمان شهدای هویزه که مظهر فرهنگ ولایت‌محوری، اطاعت‌پذیری، ایثار و مقاومت، هستند بسیار بجا و شایسته است و نیز توام شدن آن با ایام اربعین حسینی(ع) که فرزندان رشید مرزبان ما در این ایام در کنار دفاع از تمامیت ارضی کشور در حال خدمت رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان هستند، از فضیلت‌های این اقدام شایسته به شمار می‌آید.

وی افزود: امروز تمامی مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قطع یقین می‌دانند که بخش اعظم امنیت حاصل شده در کشور عزیزمان، مرهون تلاش، مجاهدت و فداکاری مرزبانان عزیزی است که تا پای جان برای اعتلای آب و خاک این کشور از جان خود مایه می‌گذارند.

حسن‌زاده در ادامه به نعمت بزرگ ولایت در کشور اشاره کرد و گفت: این افتخار بزرگ برای شما مرزبانان بیش از همه ارزشمندتر و عزیزتر است زیرا پرچم فرماندهی کل قوا در دستان با کفایت کسی است که عالم، شجاع، مدبر و با کفایت و رهبر مسلمانان جهان است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان از زحمات فرماندهی مرزبانی خوزستان به جهت تلاش مجدانه در تامین امنیت مرزهای استان و فراهم کردن زیرساخت‌های امنیتی و تسهیل در تردد زائران اربعین تشکر و قدردانی کرد.